فعالیت هزار و ۹۶ شعبه اخذ رأی در استان قزوین
کد خبر: 4202353
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

فعالیت هزار و ۹۶ شعبه اخذ رأی در استان قزوین

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: در استان قزوین هزار و ۹۶ شعبه اخذ رأی فعالیت خواهند کرد که برای هر یک از شعبه‌ها یک بازرس مستقر در نظر گرفته شده است.

موسی متوسلین رئیس هیأت بازرسی انتخابات قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، موسی متوسلین، رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان قزوین، در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: در استان قزوین هزار و ۹۶ شعبه اخذ رأی فعالیت خواهند کرد که برای هر یک از شعبه‌ها یک بازرس مستقر در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: به ازای هر ۱۵ شعبه اخذ رأی نیز یک سربازرس به عبارتی ۷۲ سربازس و ۱۰ بازرس ویژه از طریق استانداری تعیین شده است، همچنین تعدادی بازرس هم از سوی وزارت کشور انتخاب خواهند شد تا نظارت بر فرایند رأی گیری به نحو احسن انجام شود.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: شاخص‌هایی برای بازرسان تعریف شده است تا انتخابات در نهایت سلامت برگزار شود، این شاخص‌ها شامل برخورد با تخلفات انتخاباتی، ارائه گزارش‌های تخلفاتی، برخورد قاطع و شجاعانه، داشتن تعهد کاری و عدم جانبداری از یک کاندیدای مشخص است. همچنین تأکید شده بازرسان با سعه صدر در صورت مشاهده تخلفات رفتار کنند تا از ایجاد تنش جلوگیری و نسبت به رفع تخلف اقدام شود.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۴ تخلف انتخاباتی گزارش شده است که برخی از آن‌ها به هیأت‌های نظارتی و برخی دیگر نیز به هیأت‌های بازرسی و مراجع قضایی اطلاع داده شده تا برخوردهای لازم صورت گیرد؛ لازم به ذکر است که بیشتر تخلف‌ها مربوط به حوزه انتخابیه قزوین است.

این مسئول ادامه داد: تخلفاتی را که جریانات و اشخاص در قالب فعالیت‌های انتخاباتی انجام می‌دهند به نهادهای نظارتی ارجاع داده می‌شود که در این خصوص یک مورد مصداق جرائم انتخاباتی گزارش شده و هم اکنون در حال پیگیری است.

وی افزود: جلسات توجیهی آموزشی برای بازرسان، سربازرس و بازرسان ویژه برگزار کرده‌ایم و تا به امروز هزار و ۳۰۰ نفر بازرسان ذخیره در نظر گرفته‌ایم تا اگر مشکلی برای بازرسی پیش آمد و در شعبه اخذ رأی حضور نداشت سریع فرد ذخیره جایگزین شود.

متوسلین گفت: همچنین یک هیأت بررسی تبلیغات انتخاباتی تشکیل داده‌ایم تا فرآیند مربوط به تبلیغات انتخاباتی چه در رسانه ملی و چه در سطوح شهری و روستایی را به طور مرتب بررسی ‌می‌کنند و با قوانین موجود انطباق می‌دهند.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان قزوین در پایان اظهار کرد: در خصوص گزارش‌های مردمی شماره تماس‌هایی برای ارتباط مردم و بازرسان و همچنین شماره پیامکی ۳۰۰۰۸۶۰۷۸۷۷۷۷۷ در این راستا در جهت ارتباط مردم با هیأت بازرسی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha