از حمله موشکی مجدد به جولان اشغالی تا واکنش جهاد اسلامی به همسویی عربستان با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4202115
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
با تحولات فلسطین

از حمله موشکی مجدد به جولان اشغالی تا واکنش جهاد اسلامی به همسویی عربستان با رژیم صهیونیستی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از انجام حملات موشکی جدید به جولان اشغالی خبر داده‌اند. این در حالی است که جنبش جهاد اسلامی فلسطین از مواضع دولت عربستان سعودی که همسو با رژیم صهیونیستی است انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، منابع عبری زبان اعلام کردند که جولان اشغالی دوباره هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

این منابع خبری گزارش دادند: حزب‌الله دوباره موشک‌هایی را به سوی یکی از پایگاه‌های ارتش (رژیم صهیونیستی) در جولان (اشغالی) شلیک کرده و صدای چندین انفجار در این منطقه به گوش رسیده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند که آژیر هشدار در منطقه‌های «اورطال» و «شاعل» در جولان اشغالی به صدا درآمده است.

خبرنگار الجزیره نیز از شلیک موشک از جنوب لبنان به سوی منطقه‌های الجلیل و جولان اشغالی خبر داد.

این در حالی است که کمی پیش‌تر از این حمله، حزب‌الله لبنان در پاسخ به حمله ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهر بعلبک در جنوب لبنان جولان اشغالی را موشک‌باران کرده بود. اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و همچنین در پاسخ به تعرض‌های صهیونیست‌ها به اطراف شهر بعلبک در البقاع و تعرض به روستاها و خانه‌های غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴ عصر امروز دوشنبه بیست‌وششم فوریه ۲۰۲۴ مقر فرماندهی تیپ «جولان» در نفح را با ۶۰ موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.

گفتنی است ظهر امروز خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی به اطراف شهر بعلبک واقع در شرق لبنان حمله کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز با اعلام این خبر مدعی شد که اهداف وابسته به حزب‌الله لبنان را در جنوب این کشور هدف قرار داده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که حمله اسرائیل به منطقه بعلبک واقع در شرق لبنان برای اولین بار بعد از گسترش تنش‌ها بین دو طرف صورت می‌گیرد.

از حمله موشکی مجدد به جولان اشغالی تا واکنش جهاد اسلامی به همسیویی عربستان با رژیم صهیونیستی

هنیه: دشمن برای وقت‌کشی، زمان نامحدود نخواهد داشت

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی اعلام کرد که این جنبش با تلاش‌های میانجیگران برای اجرای گفت‌وگو درباره برقراری آتش‌بس در غزه موافقت کرده است، اما به دشمن اجازه وقت‌کشی نخواهد داد.

هنیه تاکید کرد: حماس با روند گفت‌وگوها پیرامون آتش‌بس موافقت کرده است، اما از دیدگاه ما دشمن در حال وقت‌کشی است و این موضوعی است که ما به هر حال آن را نخواهیم پذیرفت. زمان برای وقت‌کشی دشمن نامحدود نخواهد بود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در این دیدار بر ضرورت توقف جنایت‌های اشغالگران صهیونیست در قبال کودکان، زنان و غیرنظامیان بی‌دفاع تاکید کرد و جنگ تحمیل قحطی به مردم فلسطین در نوار غزه را برای امیر قطر تشریح کرد.

هنیه افزود: توقف جنگ تحمیل قحطی بسیار مهم است و نباید به مسائل دیگر ارتباط داده شود. ما به دشمن اجازه نخواهیم داد که از گفت‌وگوها برای سرپوش‌نهادن بر این جنایت استفاده کند.

از حمله موشکی مجدد به جولان اشغالی تا واکنش جهاد اسلامی به همسیویی عربستان با رژیم صهیونیستی

واکنش جهاد اسلامی به همسویی ریاض با اشغالگران

جهاد اسلامی در بیانیه‌ای به دیدار ماجد القصبی وزیر بازرگانی عربستان با همتای صهیونیست او در امارات واکنش نشان داد.

در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: این دیدار در راستای تحرکات عادی سازی است.

جهاد اسلامی فلسطین از این اقدام به عنوان حمایت از رژیم صهیونیستی در شرایطی که دشمن صهیونیست جنگ کشتار جمعی علیه ملت فلسطین به راه انداخته است، نام برد.

در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: این به مثابه ایستادگی در کنار رژیم صهیونیستی درشرایطی است که این دشمن به جنگ کشتار جمعی و نیز اهانت به مقدسات امت فلسطین و آرمان ملت فلسطین روی آورده است.

جهاد اسلامی فلسطین این تحرکات را اقدامی برای بهبود وجهه رژیم جنایتکار صهیونیستی در شرایطی که جهانیان این رژیم را نفرین می‌کنند، دانست.

در این بیانیه آمده است: این دیدار جنایتی در حق فلسطین، ملت آن و مقدساتش است. زمان این دیدار در سایه تداوم کشتار کودکان و زنان در غزه و تهدید مسجدالاقصی ابعاد این جنایت را دوچندان می‌کند.

از حمله موشکی مجدد به جولان اشغالی تا واکنش جهاد اسلامی به همسیویی عربستان با رژیم صهیونیستی

لاپید: باید انتخابات برگزار کنیم

یاییر لاپید رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به صلاحیت بنیامین نتانیاهو برای نخست‌وزیری این رژیم اظهارنظر کرد.

لاپید ضمن شایسته‌ندانستن نتانیاهو برای نخست‌وزیربودن تاکید کرد: نتانیاهو گناهکار است و صلاحیت ندارد. ما باید در سریع‌ترین زمان ممکن به سوی انتخابات برویم.

رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این واقعیت که نتانیاهو پس از هفتم اکتبر همچنان در زندگی ما حضور دارد موضوعی بسیار دیوانه‌کننده است که نمی‌تواند ادامه یابد.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

از حمله موشکی مجدد به جولان اشغالی تا واکنش جهاد اسلامی به همسیویی عربستان با رژیم صهیونیستی

شهادت ۲ رزمنده حزب‌الله لبنان

حزب‌الله لبنان با صدور ۲ بیانیه از شهادت ۲ تن از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در نبردهای جاری میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های مرزی خبر داد.

حزب‌الله لبنان بیان کرد: مقاومت اسلامی با افتخار و مباهات فراوان شهادت رزمنده خود حسن علی یونس «ابو العز» متولد سال ۱۹۶۹ میلادی از اهالی شهرک بریتال واقع در البقاع را که در راه قدس به شهادت رسیده است اعلام می‌دارد.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد که یکی دیگر از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به نام «احمد محمد سندیان» (نجاد) متولد سال ۱۹۶۶ میلادی از اهالی شهرک «علی النهری» واقع در البقاع در راه قدس به شهادت رسیده است.

گفتنی است با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم‌کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف صهیونیستی کرده است. عملیات‌های حزب‌الله لبنان درست یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و همزمان با تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه آغاز شد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی همچنان دست برتر را دارد و ارتش این رژیم در این منطقه به دام افتاده است.

از حمله موشکی مجدد به جولان اشغالی تا واکنش جهاد اسلامی به همسیویی عربستان با رژیم صهیونیستی

گزارش رسانه‌های عبری از شروط جدید نتانیاهو برای توافق مبادله اسرا

 یک رسانه عبری به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی از احتمال آزادی برخی اسرای فلسطینی برجسته در مقابل آزادی اسرای صهیونیستی در جریان توافق آتش‌بس جدید خبر داد.

بر پایه این گزارش، کانال ۱۲ عبری گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره توافق احتمالی مبادله اسرا گفته که افرادی که در «کشتن اسرائیلی‌ها» دست داشته‌اند، باید پس از آزادی آنان به عنوان بخشی از توافق احتمالی مبادله اسرا با حماس، خاک فلسطین را ترک کنند.

رسانه‌های عبری توضیح دادند که بنیامین نتانیاهو در پیشنهاد جدید خود برای مبادله اسرا خواستار خروج اسرای «برجسته» فلسطینی از خاک فلسطین در جریان توافق احتمالی جدید هنگام انتقال آنان به قطر شده است.

از سوی دیگر، نتانیاهو خواستار انتقال اسرای «سنگین و بزرگ» فلسطینی است که در این معامله آزاد خواهند شد، در حالی که این درخواست در نشست پاریس مطرح نشد.

همزمان با زمزمه توافق جدید، ایهود باراک، نخست وزیر سابق اشغالگران در مواضعی اعلام کرد که نتانیاهو آماده است تا اسرای اسرائیلی نزد حماس در غزه را به بهای قوی نشان دادن خود «در معرض خطر جانی» قرار دهد.

در عین حال، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از برخی مقامات گزارش داد که مذاکره کنندگان اسرائیلی اعلام کردند که اسرائیل ممکن است اسرای برجسته فلسطینی را آزاد کند.

این روزنامه به نقل از مقامات مذکور ادامه داد که آزادی زندانیان فلسطینی با محکومیت‌های بالا در ازای آزادی اسرای اسرائیلی در بند مقاومت در غزه خواهد بود.

از حمله موشکی مجدد به جولان اشغالی تا واکنش جهاد اسلامی به همسیویی عربستان با رژیم صهیونیستی

عفو بین‌الملل: اسرائیل مانع کمک‌رسانی به غزه است

سازمان عفو بین‌الملل دوشنبه شب تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود و بدین گونه تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی در زمینه ممانعت از نسل‌کشی در این باریکه را به چالش می‌کشد.

این سازمان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی نتوانسته حتی تدابیر موقت و اولیه را هم برای محافظت از غیرنظامیان فلسطینی اتخاذ کند.

عفو بین‌الملل تأکید کرد که این رژیم در تضمین رسیدن کمک‌های کافی به دست فلسطینیانی که در معرض نسل‌کشی و قحطی قرار دارند، ناموفق بوده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۲۹ هزار و ۷۸۲ نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۰ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته انجام داده و در پی آن ۹۰ شهروند فلسطینی شهید و ۱۶۴ نفر دیگر را زخمی شده اند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۹ هزار و ۷۸۲ نفر و شمار زخمی ها به ۷۰ هزار و ۴۳ نفر رسید.

با گذشت بیش از ۴ ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش های میانجی ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه ای دیگر در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که حملات گسترده ای را طی روزهای آتی به این شهر انجام خواهد داد؛ حملاتی که با همدستی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا صورت می گیرد.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی‌وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه‌بار‌تر کرده و دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه دیروز یکشنبه اعلام کرد که هفت کودک فلسطینی در استان‌های مختلف نوار غزه بر اثر سوء تغذیه به شهادت رسیده اند.

از حمله موشکی مجدد به جولان اشغالی تا واکنش جهاد اسلامی به همسیویی عربستان با رژیم صهیونیستی

حزب صدر اعظم آلمان : به رسمیت شناختن فلسطین دیگر نباید تابو باشد

حزب سوسیال دموکرات آلمان که حزب اولاف شولتس صدراعظم این کشور است، روز دوشنبه با اشاره به نارضایتی فزاینده بین المللی از اقدامات نظامی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین، گفت که به رسمیت شناختن کشور فلسطین دیگر نباید در آلمان "تابو" باشد.

نیلز اشمید، سخنگوی سیاست خارجی سوسیال دموکرات، به مجله خبری هفتگی "دیر اشپیگل" گفت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین نباید برای ما تابو باشد. برای فرار از مارپیچ خشونت به دو امر نیاز است. ابتدا باید فورا آتش بس برقرار شود و سپس گروگان ها آزاد شوند. این باید با یک پیشنهاد سیاسی باشد که امنیت هر دو طرف را تامین کند.

وی اضافه کرد: این باید شامل عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی و همچنین به رسمیت شناختن کشور فلسطین باشد. مرزهای نهایی باید در جریان مذاکرات مشخص شود، اما در آغاز، همه طرف‌ها باید بدانند که هدف مذاکرات چیست: یک کشور فلسطینی که اسرائیل را تهدید نکند.

انتهای پیام
captcha