گسترش دین‌ناباوری مهم‌ترین چالش امروز جامعه بشری است + عکس
کد خبر: 4202102
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در تانزانیا:

گسترش دین‌ناباوری مهم‌ترین چالش امروز جامعه بشری است + عکس

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی گفت: گسترش دین‌ناباوری مهم‌ترین چالش پیش روی اعتقاد به منجی است و رهبران ادیان باید یکپارچه از سرمایه باور به منجی در راستای امیدبخشی و معنابخشی به زندگی استفاده کنند.

علی تقوی، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا به نقل از نمایندگی المصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در تانزانیا، بروندی و مالاوی در سومین کنفرانس بین‌المللی «همایش بررسی تحولات باور به منجی در ادیان در قرن ۲۱» که به همت این نمایندگی با حضور چهره‌های مختلف از ادیان و مذاهب به مناسبت نیمه شعبان در این نمایندگی برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: سرعت تغییرات و تحولاتِ جهانی در امور مختلف از جمله مسائل دینی، به اندازه‌ای شگفت‌انگیز است که هرگونه بی تفاوتی از طرف پیروان ادیان، آن‌ها را با چالش‌های جدّی نسبت به باور‌های دینی به ویژه در میان نسل جدید مواجه خواهد کرد. 

سومین کنفرانس بین المللی منجی در قرن 21

استاد جامعه المصطفی العالمیه افزود: این در حالی است که نظام الحاد و بی‌دینی، بی‌سابقه‌ترین حملات خود را متوجّه تمام ادیان کرده و وظیفۀ رهبران ادیان مختلف است که با هم‌فکری و هم‌افزایی، جبهه واحدی را در برابر بی‌باوری شکل دهند. 

رئیس نمایندگی منطقه‌ای المصطفی در تانزانیا، گسترش دین‌ناباوری را مهم‌ترین چالش پیش روی اعتقاد به منجی توصیف کرد و گفت: رهبران ادیان لازم است یکچارچه از سرمایه باور به منجی برای امیدبخشی و معنابخشی به زندگی و مسئولیت‌پذیری نسل جدید که مهم‌ترین مسائل دنیای امروز است، استفاده کنند.

وی که در جمع نمایندگان ادیان و مذاهب ابراهیمی و غیر ابراهیمی سخن می‌گفت، ادامه داد: مدرنیسم و پست مدرنیسم به شیوه‌های مختلف، کنار گذاشتن مذهب را برای رسیدن به پیشرفت توصیه کرده و می‌کنند. پیشرفت‌های مادّی، بشر را به سمت تلاش برای لذّت‌های مادّیِ بی نهایت سوق داد و همین تلاش بی سرانجام، به مشکلات مادّی و معنوی و روانیِ متعددی انجامید. 

سومین کنفرانس بین المللی منجی در قرن 21

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی بیان کرد: پیامدِ دیگرِ نظام سرمایه‌داری، گسترش فاصله طبقاتی و از بین رفتن امنیت فردی و اجتماعی است. این در حالی است که در بسیاری از نقاط دنیا، ادیان با وجود تأکید بر ارزش‌های انسانی، در رقابت با امتیازات مادّی، به حاشیه رانده شدند، گرچه بی‌توجهی بعضی ادیان به تطابق با شرایط زمان و مکان را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

رئیس نمایندگی المصطفی در تانزانیا اذعان کرد: از سوی دیگر، گسترش ظلم و ستم در نقاط مختلف دنیا و رنج روافزون مادی و معنویِ بخش قابل توجهی از مردم در تمام نقاط دنیا، توجّهات را بیش از پیش به باور به منجی معطوف کرده است. دنیا با تمام وجود خود، نام منجی را صدا می‌زند؛ مهدی بخوانندش یا محمّد، مسیح یا میتریه، گورو یا کالکی! فرقی نمی‌کند نامش چه باشد، دین‌باوران باید به این باور واحد هدایت شوند که نظام حاکم بر دنیا، که عمدتاً بر سرمایه‌داری، ظلم و چپاول دولت‌ها و ملّت‌ها استوار است، روز به روز به شکست نهایی نزدیک می‌شود و در این فضا، ایجاد آمادگی ذهنی و معنوی، برای پذیرش منجی، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

سومین کنفرانس بین المللی منجی در قرن 21

استاد جامعه المصطفی العالمیه خطاب به خانم‌ها و آقایان حاضر در اجلاس گفت: عمیقاً بر این باورم ۲۵ فوریۀ ۲۰۲۴ می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ گفت‌وگوی پیروان ادیان در تانزانیا باشد. ما پیروان ادیان بزرگ دنیا گردهم آمده‌ایم تا هر یک با نگاه خود، چالش‌های پیش‌روی ادیان در قرن ۲۱ را بررسی کنیم و به طور خاص، راهکار‌های خود نسبت به تعمیق باور به منجی در میان دین‌باوران را ارائه دهیم؛ لذا صمیمانه دست تمام شما را برای گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف می‌فشارم. 

یادآور می‌شود، سومین کنفرانس علمی بین‌الادیانی با موضوع «بررسی تحولات باور به منجی در ادیان در قرن ۲۱» از سوی نمایندگی المصطفی در تانزانیا در روز یکشنبه ۶ اسفند به مناسبت نیمه شعبان با حضور حسین الوندی، سفیر جمهوری اسلامی، محسن معارفی، رایزن فرهنگی و میهمانانی از ادیان ومذاهبی همچون مسیحیت، اسلام، هندویی، بودایی، سیک‌ها، اباضیه، بهره‌ها و آقاخان‌ها برگزار شد.

سومین کنفرانس بین المللی منجی در قرن 21

سومین کنفرانس بین المللی منجی در قرن 21

انتهای پیام
captcha