نگرانی نمایندگان پارلمان انگلیس بابت تنش‌های ناشی از جنگ در غزه
کد خبر: 4201778
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

نگرانی نمایندگان پارلمان انگلیس بابت تنش‌های ناشی از جنگ در غزه

نمایندگان پارلمان انگلیس بابت افزایش تهدیدهای ناشی از تنش‌های جنگ در غزه اظهار نگرانی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی نوشت:‌ وخامت اوضاع در نوار غزه بر پارلمان انگلیس سایه افکنده است، زیرا سیاستمداران نگرانی خود را در مورد امنیت خود و نمایندگان مجلس در بحبوحه تشدید تنش‌ها بر سر جنگ در خاورمیانه ابراز کرده و تأکید کردند که برای محافظت از خود تلاش خواهند کرد.

برخی از نمایندگان حزب کارگر (از مذاهب مختلف) که در حمایت از فلسطین یا اسرائیل و یا به طور کلی در مورد آنچه در نوار غزه می‌گذرد موضع‌گیری داشتند، ابراز نگرانی کردند که از احتمال حمله خشونت‌آمیز به سیاستمداران بیم دارند.

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق مردم نظرات خود را در مورد مناقشه به صورت مسالمت‌آمیز بیان می‌کنند، نمایندگان پارلمان و کارکنان آن مدعی هستند که فضای سیاسی منجر به افزایش تخلفات و تهدیدها شده است.

تان دیسی، نماینده حزب کارگر، در سخنانی اظهار داشت که احساس می‌کند جانش در خطر است. او از ماه اکتبر مورد تهدید مرگ قرار گرفته و با اعتراضاتی در دفتر و حوزه انتخابیه خود مواجه شده است.

مارگارت هودج، نماینده دیگری از حزب کارگر گفت که از ماه اکتبر اقدامات احتیاطی امنیتی بیشتری را رعایت می‌کند.

در همین رابطه یک نماینده مسلمان حزب کارگر که خواست نامش فاش نشود، گفت که قبل از کریسمس به دلیل حمایت صریح از فلسطین تهدید مرگ بسیار جدی دریافت کرده است.

وی گفت: من با فرزندان خردسالم در حوزه انتخابیه خود زندگی می‌کنم و موضوع را از آن‌ها پنهان کردم.

در همین رابطه چندین نماینده پارلمان در سخنانی تصریح کردند که نباید به خاطر نگرانی و سوء رفتارها، اقدامی در جهت سرکوب اعتراضات مشروع صورت گیرد و تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین نباید به عنوان اوباش به تصویر کشیده شوند.​

انتهای پیام
captcha