رشد ۳۵ درصدی پرداخت زکات در کرمان
کد خبر: 4201310
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

رشد ۳۵ درصدی پرداخت زکات در کرمان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمان با بیان اینکه تقریباً ۹ درصد از جمعیت استان از خدمات حمایتی و معیشتی مجموعه امداد استفاده می‌کنند، گفت: امسال علی‌رغم مشکلات اقتصادی در بحث زکات حدود ۳۵ درصد رشد و ۱۱۱ درصد تحقق برنامه داشتیم.

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان، امروز، سوم اسفندماه در جلسه ستاد احسان و نیکوکاری و جشن رمضان در کرمان با بیان اینکه دیار کریمان از استان‌های پهناور و دارای ۳۷ اداره اجرایی است، گفت: تقریباً ۹ درصد از جمعیت استان از خدمات حمایتی و معیشتی مجموعه امداد استفاده می‌کنند و حدود ۹۵۰ نفر از امدادگران در سراسر استان مشغول خدمت‌رسانی به مددجویان هستند.

وی به موضوع مشارکت‌های مردمی در استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری علی‌رغم مشکلات اقتصادی در بحث زکات شاهد رشد خوبی بودیم و حدود ۳۵ درصد رشد و ۱۱۱ درصد تحقق برنامه داشتیم. همچنین در حوزه اکرام، ۳۹ درصد رشد و ۱۱۳ درصد تحقق برنامه، در حوزه تعامل، ۲۴ درصد رشد و ۱۲۸ درصد تحقق، در حوزه صدقات، ۲۲ درصد رشد، در بحث مبتنی بر نیاز ۱۳ درصد رشد و ۱۳۵ درصد تحقق برنامه داشتیم.

عسکری‌نژاد از آمادگی برای برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید در استان خبر داد و با بیان اینکه امسال این جشن آغاز می‌شود و برنامه‌های جشن و ماه رمضان هم‌پوشانی دارد، تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با هم‌افزایی نهادهای مربوطه بتوانیم بیش از پیش کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در پایان با بیان اینکه سال گذشته در حوزه تعامل امداد و اصحاب رسانه یک انقلاب بود، اظهار کرد: این تعامل تأثير خوبی در افزایش کمک‌های مردمی داشت که امیدواریم ادامه یابد.

احمد مرادی‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به مشارکت خوب سپاه و مجموعه امداد برای خدمت به محرومان و نیازمندان گفت: بنا داریم در سال آینده در بحث جهیزیه و نیکوکاری اتفاق خوبی رقم بزنیم که یکی از اقدامات راه‌اندازی پویشی در پایگاه‌هاست.

انتهای پیام
captcha