تظاهرات علیه نژادپرستی در آلمان
کد خبر: 4196488
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

تظاهرات علیه نژادپرستی در آلمان

صدها هزار نفر علیه نژادپرستی در آلمان تظاهرات کرده و مخالفت خود را با احزاب راست‌گرای افراطی در این کشور اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل آناتولی، بسیاری از شهرهای آلمان شاهد تظاهرات گسترده‌ای بودند که در آن صدها هزار نفر در اعتراض به نژادپرستی در این کشور و رویکرد حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» شرکت کردند.

براساس این گزارش، حدود 100 هزار نفر در شهر دوسلدورف با شعار «ما در برابر حزب آلترناتیو برای آلمان سکوت نخواهیم کرد» تجمع کردند و مخالفت خود را با نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و افراط‌گرایی در این کشور اعلام کردند.

تظاهرکنندگان بنرهایی در محکومیت نژادپرستی در دست داشتند و شعارهایی علیه حزب آلترناتیو برای آلمان سر دادند.

در شهر مرزی آخن ـ در مرز هلند و بلژیک ـ بسیاری از سیاستمداران در تظاهراتی در این شهر در اعتراض به نژادپرستی شرکت کردند.

در شهر کیل در شمال آلمان هم طبق گزارش پلیس 11 هزار و 500 نفر در تظاهراتی در اعتراض به نژادپرستی شرکت کردند.

در همین حال، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، هنگام شرکت در تظاهراتی که در آن حدود 25 هزار نفر در شهر اسنابروک شرکت کردند، نسبت به رویکرد حزب آلترناتیو هشدار داد.

پیستوریوس با تأکید بر اینکه حزب آلترناتیو برای آلمان خواهان تغییر نظام در کشور است، افزود: این چیزی جز تمایل آن‌ها برای بازگشت به دوران تاریک جنون نژادی، تبعیض، نابرابری و بی عدالتی نیست.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان هم از تظاهرات ضد گروه‌ها و احزاب راست افراطی در کشورش استقبال کرد.

او در سخنرانی ویدئویی هفتگی خود با بیان اینکه میلیون‌ها شهروند آلمانی به خیابان‌ها آمده‌اند، تأکید کرد: آنچه دموکراسی را قوی می کند، همبستگی طرفداران دموکراسی در بین خود است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی پلیس آلمان، بیش از 900 هزار نفر در تظاهرات ضد گروه‌های راست افراطی در سراسر کشور شرکت کردند.

بسیاری از سیاستمداران و رای‌دهندگان در آلمان خواهان ممنوعیت فعالیت حزب آلترناتیو برای آلمان هستند که با مسلمانان و خارجی‌ها ضدیت دارد.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شرکت تحقیقاتی فورتزا در فاصله زمانی 12 تا 18 دسامبر 2023 که 2501 نفر در آن شرکت کرده بودند، حزب اتحادیه سوسیال مسیحی 31 درصد از حمایت مردم آلمان را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که حزب آلترناتیو برای آلمان 23 درصد، حزب سوسیال دموکرات 14 درصد، حزب سبزها 13 درصد، حزب دموکرات آزاد 5 درصد و حزب چپ 3 درصد از حمایت مردم را دارا هستند.

انتهای پیام
captcha