راه‌اندازی گروه‌های خیران دانش‌آموزی در ۱۰ هزار مدرسه
کد خبر: 4196228
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

راه‌اندازی گروه‌های خیران دانش‌آموزی در ۱۰ هزار مدرسه

یکی از برنامه‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر راه‌اندازی گروه‌های خیران دانش‌آموزی در حدود ۱۰ هزار مدرسه کشور است که طبق این برنامه در هر مدرسه یک گروه خیران متشکل از معلم‌ها، دانش‌آموزان و والدین تشکیل می‌شود که در بحث نظافت، رنگ‌آمیزی و دیگر خدمات مورد نیاز مدرسه پای کار می‌آیند.

ضرغام پرنیانبه گزارش ایکنا، طی مراسمی که روز هفتم بهمن‌ماه در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با حکم رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پروزش، «ضرغام پرنیان» مدیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر این وزارتخانه شد.

قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در وزارت آموزش و پرورش چندی است که با اهداف مختلف تربیتی و آموزشی و رفاهی ایجاد شده است. یکی از اهداف مهم شکل‌گیری این قرارگاه با ۹ کارگروه، کاهش فاصله کیفی و کمی تربیت و تعلیم در مناطق کم‌برخوردار با مناطق برخوردار است.

در این راستا تلاش شده است تا از ظرفیت گروه‌های جهادی، مردمی و خیرین استفاده شود که وزارت آموزش و پرورش نیز در این میان نقش تسهیل‌گری خواهد داشت. این قرارگاه حدود ۵۰ برنامه در نظر گرفته که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به شناسایی، جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل اشاره کرد که مخاطبان آن کودکان و نوجوانان شش تا ۱۷ ساله هستند.

همچنین، امروز حدود ۴۱ هزار بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که در این برنامه برای هر کدام از بازماندگان یک نفر مسئول در نظر گرفته می‌شود تا طی مدت یک هفته او را به چرخه آموزش بازگرداند و اگر نتواند این کار را انجام دهد، فرد دیگری مسئول این کار خواهد شد.

تاکنون طی ماه‌های گذشته حدود نیمی از بازماندگان از تحصیل از طریق همین برنامه به چرخه تحصیل بازگردانده‌ شده‌اند. همچنین، یکی دیگر از برنامه‌های این قرارگاه راه‌اندازی گروه‌های خیران دانش‌آموزی در حدود ۱۰ هزار مدرسه کشور است که طبق این برنامه در هر مدرسه یک گروه خیران متشکل از معلم‌ها، دانش‌آموزان و والدین تشکیل می‌شود که در بحث نظافت، رنگ‌آمیزی و دیگر خدمات مورد نیاز مدرسه پای کار می‌آیند و این برنامه می‌تواند به توسعه فرهنگ کار خیر و مشارکت در کشور کمک کند. 

همچنین، اجرای طرح شهید عجمیان از جمله برنامه‌های این قرارگاه است که در این طرح، بهسازی و شاداب‌سازی محیط مدارس کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفته که با کمک نیرو‌های جهادی اجرایی خواهد شد. در این طرح، تجهیزات و ابزار‌های اولیه مورد نیاز مدارس کم‌برخوردار در ۲۰۲۰ محله حاشیه‌نشین کشور شناسایی و برای رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

یادآور می‌شود، دبیری آموزش و پرورش استان لرستان، ریاست مجمع عالی جهادگران کشور، عضو شورای سیاستگذاری مدیریت حرکت‌های جهادگی کشور، عضو هسته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی سازمان بسیج دانشجویی کشور، مدرس دوره‌های تشکیلاتی رسم هجرت جهادی کشور، معلم برگزیده جهادگر کشور، دانشجوی نمونه مقطع دکتری تخصصی کشور، دبیر کرسی‌های آزاداندیشی تشکل‌های دانشگاه‌های استان لرستان، دبیر قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد اقتصادی لرستان و 14 سال فعالت مستمر جهادی و خدمت به مناطق محروم در استان‌های مختلف کشور از جمله سوابق مدیر جدید قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش است.

انتهای پیام
captcha