رشد 46 درصدی تعداد معتکفین در گیلان
کد خبر: 4195557
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

رشد 46 درصدی تعداد معتکفین در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مجموع معتکفین سال‌جاری تاکنون هفت‌هزار و 927 نفر بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۴۶ درصدی را شاهد هستیم، گفت: بیشترین حضور در اعتکاف را نوجوانان و جوانان دارند.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان امروز، سوم بهمن‌ماه با اشاره به اینکه اعتکاف یکی از اعمال عبادی خاص است که برای خودسازی در شریعت اسلام تعبیه شده است، اظهار کرد: چهار عبادت اساسی نماز، روزه، دعا و قرائت قرآن توسط شارع مقدس در مراسم معنوی اعتکاف پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این عبادت معنوی با تأکید بر خلوت گزینی درصدد تزکیه جان و روح افراد بر می‌آید و البته آثار اجتماعی پربرکتی دارد، افزود: سنت اعتکاف به برکت انقلاب اسلامی در گوشه و کنار شهرها و روستاهای ما هر ساله برگزار می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه برکات تربیتی، معنوی و مادی که جامعه ما از آن برخوردار است به واسطه برگزاری اعتکاف‌های مؤمنین در کشور حاصل شده، گفت: بیشترین حضور در اعتکاف را نوجوانان و جوانان دارند، طبق آخرین آمار در قریب به ۱۲۹ مسجد در شهرها و روستاهای استان مراسم اعتکاف برگزار می‌شود. از این تعداد ۳۶ مکان مخصوص آقایان، ۳۲ مکان مخصوص بانوان و ۶۱ مسجد به صورت عمومی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مجموع معتکفین سال‌جاری تاکنون هفت‌هزار و 927 نفر بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۴۶ درصدی را شاهد هستیم، تصریح کرد: یکی از مختصات مراسم اعتکاف سال‌جاری این است که ۱۱ اعتکاف ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود از این تعداد پنج اعتکاف مخصوص دختران دانش‌آموز است.

وی با بیان اینکه به برکت برگزاری مراسم اعتکاف جوانان از جهت سازندگی روح و روان به سرانجام خوبی نائل می‌شوند که می‌تواند در آینده جامعه اثرگذار باشد، افزود: پیش قراول رسیدن به تمدن نوین اسلامی و جامعه سازی این است که امور معنوی به صورت گسترده در جامعه نهادینه شود. یکی از پدیده‌های بسیار مهم انقلاب اسلامی تثبیت مراسم معنوی اعتکاف است؛ به برکت خون شهدا امروز شاهد برگزاری باشکوه این مراسم در کشور هستیم.

مهدوی با اشاره به اینکه سعی دشمنان در این است که جوانان را با ابزارهای مختلف گرفتار شهوات و هویت آنان را نابود کنند، بیان کرد: یقینا این مراسمات مذهبی می‌تواند روح و روان افراد جامعه را صیقل دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان با بیان اینکه اعتکاف مادر و فرزند در برخی از مساجدی که فضای مشابه مهدکودک وجود دارد فراهم شده است، گفت: دشمن مقام والای مادر را نشانه گرفته و حضور مادران مؤمن در مراسم اعتکاف در کنار فرزندان خود یک فرهنگ سازی ناب دینی است.

انتهای پیام
captcha