مجتمع امام علی(ع) یزد 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
کد خبر: 4195336
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

مجتمع امام علی(ع) یزد 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، پروژه مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع) یزد را از مهمترین طرح‌های فرهنگی در این استان خواند و گفت: عملیات اجرایی این مجموعه از ۱۳۸۶ آغاز و اکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در جمع خبرنگاران، تالار مرکزی و پروژه مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع) یزد را از مهمترین طرح‌های فرهنگی در این استان برشمرد و با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی و هنری امام علی(ع) از سال 1386 آغاز شده است، گفت: این پروژه اکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته این پروژه متوقف بود و از سال گذشته با تخصیص اعتبار سفر ریاست جمهور به استان، مجدد عملیات تکمیل و تجهیز آن آغاز و با پیگیری‌های استاندار، پیشرفت خوبی داشت و اکنون به جز سالن آمفی تئاتر مابقی فضاها آماده بهره‌برداری است و امیدواریم با تخصیص مجدد اعتبار بتوانیم آن را تکمیل و در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار دهیم.

عابدی با اشاره اینکه فاز دوم مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) به وسعت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع و در سه طبقه طراحی شده است، اضافه کرد: در جریان سفر نخست ریاست جمهوری به استان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح منظور شد و در سفر دوم نیز ۱۵ میلیارد تومان به طور مشترک برای این طرح و مجتمع مروست منظور شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری این مجموعه بیان کرد: تکلیف قانونی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تکمیل و مدیریت فضاها و مکان‌هایی که در اختیار دستگاه‌ها و دولت است، وجود دارد و لذا پیشنهادات مختلفی برای هم تالار مرکزی و هم مجتمع امام علی داشتیم که یکی از آنها مجموعه شهرداری بود و در حال رایزنی هستیم. همچنین پیشنهادی توسط یکی از موسسات فرهنگی و هنری مطرح شد که در حال بررسی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه تالار مرکزی یزد نیز آماده‌ بهره‌برداری است گفت: عملیات اجرایی این تالار از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و پیشرفت فیزیکی این طرح از سال ۱۳۸۷ تا ابتدای دولت سیزدهم ۶۹ درصد بوده و در دو سال اخیر با ۳۱ درصد پیشرفت تکمیل و قرار است با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: این تالار در ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا احداث و دارای یک لابی بزرگ، دو سالن تخصصی ۶۰۰ و ۷۰۰ نفره، پلاتوهای متعدد و فضایی برای برگزاری نمایش‌های روباز، فضاهای گالری و کارگاهی، کلاس‌های آموزشی و فضاهای اداری و خدماتی و کافی‌شاپ و ... است.

عکس: اعظم‌السادات میرجلیلی
انتهای پیام
captcha