برگزاری مراسم اعتکاف در ۳۵ مسجد شهر کرمان
کد خبر: 4195025
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

برگزاری مراسم اعتکاف در ۳۵ مسجد شهر کرمان

مسئول ستاد اعتکاف شهرستان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ مسجد در شهر کرمان مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند، گفت: مسجد قائم، مسجد جامع و مسجد امام(ره) شهر کرمان از مساجد عمده برگزاری مراسم هستند.

اعتکافبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی حسنی، رئیس اداره تبلیغات شهرستان کرمان امروز، اول بهمن‌ماه در دیدار اعضای ستاد اعتکاف استان با امام جمعه کرمان، با بیان اینکه سال گذشته شاهد حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در مراسم  اعتکاف بودیم که امسال نیز اینگونه است، گفت: امسال برنامه‌ریزی‌های بسیاری با آموزش و پرورش برای اعتکاف دانش‌آموزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال بر دو موضوع نظم و اولویت‌سنجی و همچنین بُعد محتوایی مراسم در شهرستان کرمان تمرکز شده است، افزود: در حال حاضر ۳۵ مسجد در شهر کرمان و ۳۰ مسجد در شهرستان کرمان مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند که مسجد قائم، مسجد جامع و مسجد امام(ره) شهر کرمان از مساجد عمده برگزاری مراسم هستند.

مسئول ستاد اعتکاف شهرستان کرمان تصریح کرد: یک مراسم اعتکاف نیز از سوی گروه ۵۰ بانو ویژه دخترانی که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند در مسجدالمعین کرمان برگزار می‌شود تا از پنجره اعتکاف به سن تکلیف برسند.

حجت‌الاسلام حسنی در پایان با بیان اینکه جمعیت معتکفان کرمان امسال حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: در بحث محتوایی سعی کردیم هم از حضور مبلغانی که تخصص کودک و نوجوان دارند و هم از ظرفیت بنیاد ملی نوجوان استفاده کنیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم جشنواره اعتکاف نیز برگزار شود.

انتهای پیام
captcha