مناطق کم برخوردار خراسان‌‌شمالی با کمبود پزشک مواجه است
کد خبر: 4194900
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

مناطق کم برخوردار خراسان‌‌شمالی با کمبود پزشک مواجه است

نماینده مردم بجنورد، گرمه جاجرم، مانه و سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کمبود پزشک در مناطق کم برخوردار استان، تاسیس دانشکده پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی استان فرصتی طلایی است.

پاکمهر، نماینده مردم بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سید محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، گرمه جاجرم، مانه و سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی امروز ۳۰ دی ماه در نشست خبری که در محل سالن جلسات هلال احمر بجنورد برگزار شد، اظهارکرد:با توجه به کمبود پزشک در مناطق محروم و کم برخوردار استان، تاسیس دانشکده پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی استان فرصتی طلایی است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی دانشکده پزشکی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی اقدامی بسیار پسندیده بود که با تلاش‌های زیادی این مهم به ثمر رسید.
 
وی با اشاره به افزایش سهمیه جذب دانشجو در رشته پزشکی در دانشگاه دولتی علوم پزشکی، افزود: در ابتدا این ظرفیت ۳۰ نفر سپس ۶۰ نفر اما در سال ۱۴۰۲ با هماهنگی و پیگیری فراوان به ۱۴۵ نفر رسید.
 
پاکمهر با بیان اینکه راه‌اندازی دپارتمان قلب قبل از نمایندگی بنده شروع شده بود، یادآورشد: امروزه بیش از ۳۰ آنژیوگرافی در استان انجام می‌شود و مقرر است از ظرفیت افراد متخصص و فوق  تخصص در این مرکز بهرمند شویم.
 
وی در پاسخ سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با وجود دپارتمان قلب در استان چرا مسئول علوم پزشکی استان برای انجام این عمل به مشهد مراجعه می‌کند، خاطرنشان کرد: باید اعتماد ایجاد کنیم و این در حالیست که جراح قلب شاغل در این دپارتمان فردی توانمند و بومی منطقه است.
 
وی با بیان اینکه براساس وظیفه باید پیگیری در تمامی بخش‌ها برای همه اقشار جامعه انجام شود، ادامه داد: با راه‌اندازی دپارتمان قلب در استان بار ترافیکی بسیار زیادی از مراجعه‌کنندگان به خراسان رضوی کاهش یافته و هزینه‌های‌ قشر محروم، حواشی شهر و مناطق روستایی تا حدود بسیار بالایی کم شده است.
 
وی یادآور شد: قطعا تفاوت بسیاری بین دپارتمان قلب استان که سن کمی دارد با مرکز مشابه تهران و اصفهان که نیم قرن سابقه داشته وجود دارد ولی باید کار از جایی شروع شود.
 
پاکمهر با اشاره به راه‌اندازی اورژانس هوایی در استان، یادآورشد: مگر قبل از من نماینده یا مسئول دیگری برای پیگیری نبود که در نهایت با رایزنی فراوان در خراسان‌شمالی به عنوان ۳۰ استان امداد هوایی بالگرد راه اندازی شد این در حالیست که امداد هوایی در همه جای دنیا مرسوم است.
 
وی با بیان اینکه به جز فاروج همه بیمارستان‌های استان دارای سی تی اسکن هستند، افزود: وجود این دستگاه در همه دوران به ويژه ایام کرونا بسیار حائز اهمیت بود.
 
پاکمهر در پاسخ به سوال برخی از خبرنگاران مبنی بر عدم استفاده از دستگاه آندوسکوپی در سازمان تامین اجتماعی، دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان امام حسن مجتبی، یا نداشتن رییس یکی از بیمارستان‌ها به مدت شش ماه، عنوان کرد: ضعف مدیریتی در استان وجود دارد و این موضوع در تهران هم پیگیری شده، در عزل و نصب‌ها باید استاندار خراسان‌شمالی پاسخگو باشد و برخورد صورت گیرد، زیرا تجهیزات گران‌قیمت بلااستفاده مانده است.
 
وی راه اندازی کلینیک غربالگری سرطان پستان در مرکز استان را ارمغان دولت دانست و افزود: این کلینیک زیر نظر پژوهشکده معتمد سرطان سینه راه اندازی شد.
 
پاکمهر با اشاره به اینکه سینه شایع ترین سرطان زنان استان است افزود: ۳۳ درصد بانوان به این سرطان مبتلا هستند و کلینیک غربالگری نویدبخش زندگی و سلامت این قشر دارد و بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
انتهای پیام
captcha