تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد البرز در دهه فجر
کد خبر: 4194222
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد البرز در دهه فجر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز گفت: به‌مناسب فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های متنوعی در کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود که برنامه هر مسجد یک خدمت مشخص به محله با همکاری کانون خادمیاران رضوی از جمله آنهاست.

حجت الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه مساجد از ابتدای اسلام جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند، اظهار کرد: مساجد محل اجتماع و محوریت برنامه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در جامعه بوده که در این راستا نقش مؤثری در جریانات مادی و معنوی جامعه اسلامی داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مساجد به‌عنوان مرکز فرماندهی قرارگاه دینی در عرصه‌های مختلف بوده است، افزود: با توجه به پیشینه تاریخی مساجد وظیفه سنگین‌تری برای اعتلای جایگاه مسجد در جامعه بر دوش داریم که باید برای این امر مهم بیش از پیش تلاش شود.

به گفته شکری دهه فجر یکی از فرصت‌هایی است که با اجرای برنامه‌های مؤثر می‌توان به جایگاه مسجد توجه ویژه داشت زیرا مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی بوده که این سنگر باید به‌طور مضاعف تقویت شود تا از انقلاب اسلامی حمایت شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای ایام دهه فجر در مساجد استان پیش‌بینی شده است، یادآور شد: برخی مساجد برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های شاخص در مساجد را داشته‌اند که امیدواریم با هماهنگی بیشتر بتوان برنامه منسجم‌تری برای جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرد.

وی توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برگزاری مسابقه بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط نوجوانان و جوانان، مسابقه قصه‌گویی و قصه‌سازی، مناظره و گفت‌وگو به همراه کرسی‌های آزاداندیشی در مساجد، مسابقه بیان خاطرات توسط پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای نوجوانان و اجرای برنامه‌های خانواده محور در دستور کار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز پویش هر خانه یک پرچم همراه با انتشار در فضای مجازی، برگزاری مسابقات مجازی به همراه منبرهای کوتاه از دستاوردهای نظام، مسابقه نقاشی کودکانه و برگزاری برنامه هر مسجد یک خدمت مشخص به محله با همکاری کانون خادمیاران رضوی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه فجر در استان است.

وی در پایان گفت: به همین مناسبت برپایی میز خدمت با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در مساجد طبق برنامه مشخص صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha