امکان اعطای مدرک معادل دکتری به خادمان قرآن بررسی شد
کد خبر: 4194112
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
در آخرین جلسه شورای عالی انجمن خادمان قرآن

امکان اعطای مدرک معادل دکتری به خادمان قرآن بررسی شد

جلسه شورای عالی انجمن خادمان قرآن کریم 25 دی‌ماه برگزار شد و در آن معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بررسی امکان اعطای مدرک معادل دکتری سخن گفت.

برگزاری جلسه شورای عالی انجمن خادمان قرآن

به گزارش ایکنا، در بخشی از جلسه شورای عالی انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که 25 دی‌ماه در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد به اقدامات و تسهیلاتی که برای انجمن خادمان قرآن در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: این تسهیلات به نظر هیئت دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

وی افزود: از جمله این موضوعات، پیگیری اعطای مدرک معادل دکتری به خادمان قرآن کریم است که مصوبه آن در حال طی کردن فرایند مربوطه است و به زودی وضعیت آن روشن می‌شود. سازوکار مربوط به این موضوع هم تعریف شده و در جلسات آینده شورای عالی انجمن خادمان قرآن در مورد آن تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش سیدعلی سرابی، دبیر انجمن خادمان قرآن کریم گزارشی از جلسات گذشته این انجمن و اقداماتی که در راستای ثبت تغییرات شورای عالی در نظر گرفته شده است، ارائه داد.

وی همچنین در مورد مفاد اساسنامه، مجمع عمومی و وظایفی که در اساسنامه مطرح شده است، توضیحاتی ارائه داد. سیدعلی سرابی در ادامه به بحث در مورد بیست‌ونهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم پرداخت. 

در این بخش سایر اعضای شورا نیز مباحثی را مطرح کردند و در نهایت مقرر شد، تصمیم‌گیری در مورد این موضوع به بعد از نهایی شدن زمان دقیق شروع نمایشگاه قرآن موکول شود. 

همچنین در بخش دیگری از این جلسه در مورد نقش انجمن خادمان قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و وظایف انجمن بحث و تبادل نظر شد. در این بخش بر روی این موضوع که انجمن باید حضوری قوی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن داشته باشد، تأکید شد.

موضوع دیگر این جلسه بحث در مورد برگزاری مجامع انجمن خادمان قرآن کریم بر اساس برنامه بود، در این بخش پس از طرح نظرات مختلف از سوی اعضای شورا در نهایت مقرر شد به قوانین اساسنامه مراجعه شود. بر همین اساس مقرر شد، زمان برگزاری مجمع در جلسه‌ای داخلی با حضور دبیر انجمن و گروه اجرایی آن مشخص و زمان برگزاری آن اعلام شود.  

یادآور می‌شود، در این جلسه علیرضا معاف، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، سیدعلی سرابی، حمیدرضا مستفید، محمدرضا پورمعین، محمدرضا افشاری، عباس صالح‌مدرسه‌ای، محمدمهدی بحرالعلوم، کریم دولتی، مرتضی توکلی، حسن محمدی و منصور آقامحمدی حضور داشتند. 

انتهای پیام
captcha