اعلام ضوابط ارسال اثر به مسابقات بین‌المللی «مشکات»
کد خبر: 4193695
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
در رشته قرائت تقلیدی

اعلام ضوابط ارسال اثر به مسابقات بین‌المللی «مشکات»

ضوابط ارسال اثر به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشکات در رشته قرائت تقلیدی از سوی دبیرخانه این مسابقات مردمی اعلام شد.

به گزارش ایکنا، «سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش مردمی» به منظور نشر معارف قرآن کریم و تحکیم اتحاد امت اسلامی و همچنین تکریم قاریان و حافظان جهان اسلام، طی بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به صورت مجازی از سوی مؤسسه پیروان مشکات قرآن و عترت با همکاری و تعامل آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه مسابقات مشکات، ضوابط ارسال اثر به مسابقه بین‌المللی قرآن مشکات در رشته قرائت تقلیدی را اعلام کرد؛ لذا داوطلبان رشته قرائت تقلیدی، جهت شرکت در این مسابقه لازم است پس از ثبت‌نام و تکمیل مشخصات فیلم، قرائت خود را از آیات مربوطه ضبط و در سایت مسابقات به نشانی MQMeshkat.com بارگذاری کنند.

آخرین مهلت ارسال اثر در این بخش تا پایان ۳۰ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ اعلام شده است و آثاری که بعد از این تاریخ دریافت شود، ترتیب اثر داده نمی‌شود. در صورتی که امکان بارگذاری از طریق سایت مسابقات امکان‌پذیر نبود، می‌توانید فیلم خود را به شماره ۰۹۰۰۱۶۸۰۰۱۶ (با آی دی MQMeshkat) در پیام‌رسان ایتا ارسال کنید.

زمان فیلم قرائت ارسالی نباید بیش از شش دقیقه باشد. پیش از ضبط فیلم باید نام و نام خانوادگی، سن و استان اعلام شود. استعاذه، بسمله و تصدیق جزو موارد داوری نیست، ولی مناسب است، پیش از قرائت، استعاذه و بسمله و پس از پایان قرائت، تصدیق گفته شود.

فیلم‌های ارسالی در دو مرحله داوری و نفرات برتر برای حضور در فینال مشخص خواهند شد. مرحله فینال این رشته به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

منابع آزمون رشته قرائت تقلیدی در مرحله نهایی همان چهار قرائت مرحله اول است و داوطلبان امکان تغییر قرائت خود را نخواهند داشت.

ضبط تصویری تلاوت‌ها باید صرفاً به وسیله یک دوربین، با کادر بسته و به صورت افقی از نمای نزدیک و روبه‌رو انجام شود؛ به گونه‌ای که چهره اجرا‌کننده معلوم باشد.

لازم است تصویر از شفافیت لازم و صدا از وضوح کافی برخوردار باشد. استفاده از سیستم صوتی و افکت‌گذاری ممنوع بوده و تلاوت باید به صورت خشک ضبط و ارسال شود. استفاده از هندزفری برای بهتر شدن کیفیت صدا مانعی ندارد. فایل‌های تصویری ارسالی باید فاقد هرگونه ادیت و تدوین در صدا و تصویر و ایست (stop) یا مکث (pause) باشد.

پس در هنگام ضبط فیلم به مکان، منظره و آراستگی چهره خود اهمیت دهید. در صورت تشخیص عدول شرکت‌کننده از هر یک از این موارد، فیلم ارسالی داوری نخواهد شد.

فیلم‌های دریافتی پس از پایان مسابقات در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha