برگزاری بیست و نهمین مسابقات قرآنی روستائیان و جامعه عشایر
کد خبر: 4193281
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
مهدی نادی خبر داد:

برگزاری بیست و نهمین مسابقات قرآنی روستائیان و جامعه عشایر

بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن جامعه روستائیان و عشایری کشور امسال در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

برگزاری بیست و نهمین مسابقات قرآنی روستائیان و جامعه عشایر

مهدی نادی، رئیس اداره امور قرآنی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن روستائیان و عشایر کشور به صورت سالانه، گفت: این مسابقات به صورت سالانه و از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: امسال هم شاهد برگزاری بیست و نهمین دوره این مسابقات خواهیم بود، ثبت نام برای حضور در این مسابقات از روز پنجم دی‌ماه آغاز شده و تا 25 همین ماه ادامه دارد. این مسابقات در بخش بانوان و آقایان برنامه‌ریزی شده و مخاطبان می‌توانند با مراجعه به نشانی https://survey.porsline.ir/s/KuZlFGE فرایند ثبت نام را پیگیری کنند البته افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان محل سکونت خود، به صورت دستی ثبت نام کنند.

نادی تصریح کرد: مخاطبان این مسابقات افراد ساکن روستاهای کشور و یا مجموعه عشایری است. احراز این موضوع برای سازمان های جهاد کشاورزی استان‌ها منوط به تأیید دهیار، مدرسه و یا آموزش و پرورش شهرستان است. 

رئیس اداره امور قرآنی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: این مسابقات در سه مرحله استانی، منط‌قه‌ای و کشوری برگزار می‌شود. همچنین بازه زمانی مرحله استانی از 25 دی‌ماه تا روز پنجم بهمن‌ماه خواهد بود. مرحله منطقه‌ای نیز تا 25 بهمن‌ماه در مناطق مختلف برگزار خواهد شد و زمان برگزاری مرحله کشوری یا نهایی نیز اول تا سوم اسفندماه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در مقاطع سنی مختلف برگزار می‌شود، بیان کرد: این مسابقات در مقطع سنی 9 تا 17 سال برای نوجوانان آقا و خانم، مقطع 18 تا 60 سال برای آقایان بزرگسال و 18 تا 55 سال برای بانوان بزرگسال است.

نادی در مورد رشته‌های این مسابقات نیز گفت: در بخش نوجوانان آقا مسابقه در رشته‌‌‌های تلاوت تقلیدی(استاد عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و منشاوی) اذان، حفظ یک و حفظ پنج جزء قرآن کریم در نظر گرفته شده است. در بخش آقایان بزرگسال نیز مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم پیش‌بینی شده است. 

رئیس اداره امور قرآنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در بخش بانوان نوجوان مسابقات در سه رشته‌ حفظ یک جزء(هر جزء از قرآن کریم)، حفظ پنج جزء و ترتیل در نظر گرفته شده است. در بخش بانوان بزرگسال نیز مسابقات در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم پیش‌بینی شده است. 

نادی در ادامه تصریح کرد: امسال برنامه‌ریزی شده است تا در مرحله منطقه‌ای و کشوری دوره آموزش قرآن کریم برای متسابقان نیز خواهیم داشت. شرکت کنندگان در مسابقات حدود 10 ساعت آموزش می‌بینند. تلاش ما بر این است در این آموزش‌ها هم شیوه‌های حفظ و تثبیت محفوظات و هم صوت و لحن و وقف و ابتدا و تجوید آموزش داده شود. اساتید این دوره‌ها هم اساتید حاضر در گروه داوری خواهند بود. 

وی در پایان اظهار کرد: علت برگزاری این دور‌ه‌ها این است که دوستان روستایی و عشایری کمتر به اساتید طراز اول کشور دسترسی دارند لذا تلاش این است این اساتید در خدمت متسابقان باشند.

انتهای پیام
captcha