جمع‌آوری ۱۰۰ میلیارد ریال زکات مستحبی و واجب در البرز
کد خبر: 4192904
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

جمع‌آوری ۱۰۰ میلیارد ریال زکات مستحبی و واجب در البرز

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز از جمع‌آوری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال زکات مستحبی و واجب طی سال جاری در این استان خبرداد.

جمع‌آوری ۱۰۰ میلیارد ریال زکات مستحبی و واجب در البرز

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز، رضا البرزی، مدیرکل کمیته امداد البرز، از جمع‌آوری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال زکات مستحبی و واجب طی سال جاری در این استان خبرداد و گفت: بخشی از زکات جمع‌آوری‌شده بر اساس اولویت صرف اجرای طرح‌ها، کارهای عمرانی و عام‌المنفعه در روستاها و مناطق محروم می‌شود.

وی گفت: بخش دیگر از وجوهات زکات برای امور معیشتی نیازمندان و خرید جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند، امور درمانی محرومان، تحصیل و آموزش فرزندان خانواده‌های نیازمند اختصاص یافته است.

البرزی با بیان اینکه پرداخت زکات و وجوهات آن یکی از منابع رفع نیازهای معیشتی مددجویان کمیته امداد امام (ره) و سایر نیازمندان است، خاطرنشان کرد: بیشترین زکات پرداختی استان مربوط به خیران، کشاورزان و دامداران است.

این مسئول با بیان اینکه زکات استان در دو بخش واجب و مستحب جمع‌‌آوری می‌شود، گفت: جمع‌‌آوری میوه و تره‌بار از حجره‌داران نیکوکار، جمع‌آوری پوشاک، کالای جهیزیه و ارزاق عمومی از صنوف مختلف و بنکداران برای توزیع بین مددجویان از دیگر فعالیت‌های ستاد زکات استان البرز است.

انتهای پیام
captcha