نقش مهم انجمن حمایت از خانواده زندانیان در کاهش آسیب‌ها
کد خبر: 4192294
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

نقش مهم انجمن حمایت از خانواده زندانیان در کاهش آسیب‌ها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان نقش مهمی در جلوگیری از گسترش آسیب در میان خانواده‌های زندانیان دارد.

فرید نجف‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی دادگستری البرز، فرید نجف‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز صبح شنبه، 16 دی ماه در بازدید از انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان کرج با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت این مجموعه گفت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان با توجه به رسالت خود که حمایت مادی و معنوی از زندانیان و خانواده‌های آن‌هاست، نقش مهمی در جلوگیری از گسترش آسیب در میان خانواده‌های زندانیان و تحقق اهداف پیشگیرانه دارد.

وی مطرح کرد: زندانی شدن فرد، تبعات و اثرات مخرب روحی، روانی، معیشتی و اقتصادی فراوانی برای خانواده او به دنبال دارد و استفاده از ظرفیت نهادهایی مانند انجمن حمایت از خانواده زندانیان، می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های این حوزه داشته باشد و سیاست کلی دستگاه قضائی هم این است که خانواده زندانیان کمترین آسیب را متحمل شوند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز ضمن تشریح بخشی از اقدامات حمایتی از خانواده زندانیان و ضرورت انجام آن‌ها بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره حقوقی و حمایتی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی، پشتیبانی از این خانواده‌ها برای پیدا کردن شغل و تأمین درآمد پس از آزادی زندانی، بخشی از این اقدامات است که باید در دستورکار قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در پایان ضمن قدردانی از اقدامات مؤثر انجمن حمایت از خانواده زندانیان کرج ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های بیشتر شاهد توسعه و گسترش فعالیت‌های این انجمن در استان البرز باشیم.

انتهای پیام
captcha