مهلت ارسال طرح‌‌ به قرارگاه شهید آوینی لرستان تمدید شد
کد خبر: 4192242
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

مهلت ارسال طرح‌‌ به قرارگاه شهید آوینی لرستان تمدید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از تمدید فراخوان ارسال طرح‌‌ها به قرارگاه فرهنگی شهید آوینی لرستان تا 20 دی‌ماه جاری خبر داد.

تمدید مهلت ارسال طرح‌‌ به قرارگاه شهید آوینی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه قرارگاه جنگ نرم شهید آوینی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و نقش‌آفرینی مؤثر مردم در عرصه فرهنگ و هنر در استان راه‌اندازی شده است، گفت: این قرارگاه ذیل ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با محوریت جوانان متعهد و جریان حلقه‌های میانی، در صدد پیشنهاد سلسله اقدامات ستادی راهبردی و پشتیبانی در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: تقویت هویت دینی، ملی و بومی، تحکیم بنیاد خانواده و توجه به موضوعات جوانی جمعیت، توجه به فرهنگ تعاون و اقتصادمحور، اولویت دادن به محتواهای فرهنگی، هنری و قرآنی در فضای مجازی با اولویت دادن به گروه سنی کودکان و نوجوانان، تمرکز و توجه به تحول فرهنگی استان، توجه به مناطق کم‌برخوردار، تمرکززدایی و برقراری عدالت فرهنگی، تربیت و توانمندسازی هنرمند متعهد و انقلابی همچنین توسعه امنیت پایدار فرهنگ محور شرق و غرب از جمله اولویت‌های قرارگاه جنگ نرم شهید آوینی است.

وی بیان کرد: در راستای تمرکزدایی و تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها، به‌عنوان شاخص‌ترین هدف، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد برای هر یک از انجمن‌های فرهنگی هنری تابعه اداره‌کل، سرانه‌ای اختصاص داده شود که با ارائه طرح‌های خلاقانه می‌توان یک تحول فرهنگی جریان‌ساز در استان ایجاد کرد.

روانشاد گفت: به همین منظور بنا بر ضرورت و اهمیت موضوع ضمن توجه به اصول و سیاست‌های مدنظر انجمن‌های یاد شده باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، کانون‌ها و شعبات زیرمجموعه خود، دستگاه‌های فرهنگی همسو، فعالان، افراد تأثیرگذار و صنوف مرتبط نسبت به ارائه عناوین طرح‌های پیشنهادی خود پیش از این تا اول دی‌ماه اقدام می‌کردند که این تاریخ تا 20 دی‌ماه جاری در استان تمدید شد.

براساس این گزارش اولویت‌های راهبردی طرح شهید آوینی عبارت‌اند از:

1. تقویت هویت دینی، ملی و بومی و معرفی و بزرگداشت مفاخر.

2. تحکیم بنیاد خانواده و توجه به موضوعات جوانی جمعیت، عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، اتحاد ملی، نشاط اجتماعی، امیدآفرینی و آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و هنری.

3. توجه به فرهنگ تعاون و اقتصاد فرهنگ و هنر در راستای تحقق شعار سال و توسعه کمی و کیفی فضاها، امکانات فرهنگی و هنری و ارتقای منابع انسانی درون سازمانی.

4. اولویت دادن به محتواهای فرهنگی، هنری در فضای مجازی و اهتمام به تولیدات فرهنگی و محتوا محوری و توجه به رویکرد زیست بومی، اهتمام به جهاد تبیین با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی با اولویت فضای مجازی درگروه سنی کودکان و نوجوانان.

5. تمرکز و توجه به تحول فرهنگی استان با تأکید بر حفظ مرجعیت استانی و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و تدوین برنامه عملیاتی متناظر با آن در راستای تحقق سند تحول.

6. توجه ویژه به مناطق کمبرخوردار، محرومیت‌زدایی، عدالت فرهنگی و تمرکز زدایی و تخصصی کردن تشکل‌های مردمی به منظور ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، مردمی‌سازی فرهنگ با رویکرد ساختارسازی  و تمرکز بر شبکه‌سازی حلقه‌های میانی.

7. تربیت و توانمندسازی هنرمند متعهد و مردمی در تراز انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب.

انتهای پیام
captcha