تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد «زنان تاثیرگذار» را دنبال می‌کنیم
کد خبر: 4191712
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد «زنان تاثیرگذار» را دنبال می‌کنیم

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: امید است بتوانیم با شناسایی زنان تاثیرگذار در عرصه ‌ای مختلف در ادامه این کنگره، تحقق و اجرایی شدن و تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد «زنان تاثیرگذار» را در خراسان رضوی به صورت ملی دنبال کنیم.

شیوا خوش‌نسب، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شیوا خوش‌نسب، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی، امروز ۱۳ دی‌ماه، در دومین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، بیان کرد: کلیه بانوان تأثیرگذار در ساحت علم و فرهنگ با هدف جلا دادن دنیای زنان، مهر مادری، شکوه همسری و عظمت زنانگی مزین کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز در خدمت بانوانی هستیم که در نام خود را در سامانه ثبت کنند و فرآیند داوری‌ها در حال انجام است و امروز به پایان خواهد رسید و این افراد معرفی می‌شوند. رویکرد اصلی بحث فراهم‌سازی در زمینه مشارکت و حضور فعالانه زنان در عرصه‌های مختلف تربیتی، فرهنگی، فناوری، اشتغال و سلامت‌محور بودن که از محورهای ویژه است و به حوزه ورزش به عنوان یک عرصه مجزا پرداخته شده است.

مدیر کل امورزنان و خانواده استانداری خراسان رضوی افزود: امید است بتوانیم با شناسایی زنان تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف در ادامه این کنگره، تحقق و اجرایی شدن و تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد زنان تاثیرگذار را در استان خراسان رضوی به صورت ملی دنبال کنیم. از زنان تاثیرگذار شناسایی شده در عرصه‌های مختلف می‌توان به صورت کنشگران فعال در حوزه حل مسئله و اولویت‌های مزیت‌دار استان استفاده بهینه برد.

خوش‌نسب گفت: الگوسازی زن مسلمان مهم است زیرا اگر زنان این هنر ذاتی خود را به عنوان فردی که هم می توانند الگوسازی  کنند و هم الگو باشند به نقش بی‌بدیلی که امامین انقلاب به زنان دادند پی ببرند که فرمودند: زنان به صورت ویژه می‌توانند تمام مباحث را به دوش بکشند و در این خصوص به زنان به صورت خاص تأکید کردند

وی با اشاره به فرمایش امام راحل پیرامون نامگذاری «مقام زن»، تصریح کرد: نامگذاری روز زن مصادف با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است که این نامگذاری مسئولیت بانوان در نقش مادری و همسری را مضاعف کرده است. حیثیتی که خداوند در زنان قرار دارد حیثیت و مقام معنوی است که مثال‌زدنی نیست و یکی از افتخارات خلقت در ما بانوان و امید است قدر این تفاوت خلقت و استعداد را بدانیم.

انتهای پیام
captcha