صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از ضروریات کنونی جامعه است
کد خبر: 4191655
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از ضروریات کنونی جامعه است

معاون فرهنگی شهرداری سنندج فرهنگ‌سازی را لازمه اصلاح الگوی مصرف دانست و گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خطر وجود خشکسالی یکی از ضروریات کشور و بالطبع آن استان کردستان است.

دیدار معاون فرهنگی شهرداری سنندج و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سرکوت نجفی، معاون فرهنگی شهرداری سنندج امروز، 13 دی در دیدار با سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به کاهش بارندگی‌های و خطر وجود خشکسالی یکی از ضروریات کشور و بالطبع آن استان کردستان است.

وی با اشاره به اینکه طرح داناب یا همان طرح تعادل‌بخشی مصرف آب و فرهنگ‌سازی بین قشر جوان و نوجوان یک کار ارزشمندی است، افزود: این امر زمینه‌ساز ‌توسعه پایدار در استان خواهد بود چراکه لازمه تحقق توسعه پایدار مدیریت و برنامه‌ریزی برای آینده می‌باشد.

معاون فرهنگی شهرداری سنندج بیان کرد: امروز در کشورها و سرزمین‌هایی از جهان هم که جزو مناطق پرباران و پرآب محسوب می‌شوند، در حوزه مدیریت خود از این امر به عنوان یک تهدید و چالش نام می‌برند.

وی با اشاره به پویش «سنه سبز» گفت: این پویش در راستای استراتژی و بحث مدیریت آب‌ آبیاری فضاهای سبز شهری و افزایش مساحت فضای سبز شهری راه‌اندازی شده است و در قالب دبیرخانه آن، توسعه فضای سبز به صورت جدی در شهر سنندج در قالب پروژه‌های کوچک و بزرگ دنبال می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات این پویش احیای قنات‌ها و چشمه‌های سطح شهر سنندج بوده است، افزود: احیای این قنات‌ها و چشمه‌ها با هدف بهره‌مندی از این آب‌ها برای آبیاری پارک‌ها و فضای سبز شهری انجام می‌شود که تاکنون در چند نقطه سطح شهر سنندج این کار انجام شده است.

وی در ادامه به پارک روجیار سنندج اشاره کرد و گفت: پارک 20 هکتاری «روجیار» شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول 500 متر، فضای بازی کودکان، اتاق کودک و مادر، رستوران، کمپ خانواده و پارکینگ است.

معاون فرهنگی شهرداری سنندج با بیان اینکه این پروژه در سه فاز در مجموع 100 هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به گویزه کویر وصل می‌شود، اظهار کرد: آب آبیاری برای این پارک با احیای یکی از چشمه‌های آبیدر سنندج محقق شده است و امیدواریم در راستای مصرف بهینه برای تأمین نور این پارک نیز از پنل‌های خورشیدی استفاده شود.

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در بحث الگوی مصرف منابع انرژی گفت: فرهنگ‌سازی زمینه‌ساز همراهی و همدلی هرچه بیشتر مردم با برنامه‌های اجرایی آتی خواهد شد.

مهدی ورمزیار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این نشست به اجرای طرح داناب برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب و سواد آبی فرهنگ‌سازی، ارتقای دانش و آگاه‌سازی در زمینه مدیریت مصرف آب و حفظ این مایه ارزشمند در قشر آینده‌ساز کشور یعنی دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه این طرح امسال با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، اداره‌کل آموزش و پرورش استان و جهاددانشگاهی کردستان انجام می‌شود، افزود: در راستای فرهنگ‌سازی الگوی مصرف در فضای شهری، شهرداری می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

انتهای پیام
captcha