برگزاری اجتماع بزرگ «فرزندان حاج قاسم» در مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4190262
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

برگزاری اجتماع بزرگ «فرزندان حاج قاسم» در مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: اجتماع بزرگ با عنوان فرزندان حاج قاسم با حضور پرشور فرهنگیان و دانش‌آموزان در مدارس استان برگزار می‌شود.

اجتماع بزرگ «فرزندان حاج قاسم»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حجت دبیقی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، پنجم دی‌ماه در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و مقاومت، حماسه ۹ دی‌ماه و چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: آیین نمادین آغازین این طرح روز پنجشنبه، هفتم دی‌ماه ساعت 8 صبح هم‌زمان با سراسر کشور در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار می‌شود.

وی با تشریح مهم‌ترین برنامه‌های دهه بصیرت و ولایت در مدارس استان، افزود: برپایی ایستگاه هنری و نقاشی با موضوع بصیرت و یاد حاج قاسم در مدارس، اجرای پویش املا و انشانویسی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی و اجرای شب شعر دانش‌آموزی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: پویش بزرگ عمو قاسم شامل آثار متنوع در زمینه دلنوشته، نقاشی، خطاطی، عکس نوشته، کلیپ کوتاه از بازخوانی جملات سردار دل‌ها و مسابقه کتابخوانی که در بخش رویداد پیام رسان شاد قرار داده شده از دیگر برنامه‌های این دهه است.

دبیقی بیان کرد: همچنین نواختن زنگ مقاومت و ایستادگی در مدارس، برگزاری یادواره‌ها و یادمان‌ها، اختصاص برنامه‌های آغازین مدارس به معرفی ابعاد مختلف شخصیت سردار سلیمانی و اجرای برنامه‌های خلاقانه و مختلف فرهنگی هنری را از برنامه‌های دهه بصیرت و مقاومت برشمرد.

وی تصریح کرد: همچنین میثاق‌نامه دانش‌آموزی با عنوان (من قاسم سلیمانیم) در زمینه تجدید پیمان با آرمان‌های شهید سلیمانی، نواختن زنگ مقاومت و ایستادگی در مدارس در این دهه در مدارس استان اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد افزود: دشمنان انقلاب به شدت به دنبال کم‌رنگ کردن روحیه حماسی و شهادت طلبی فرزندان این آب و خاک بوده و تلاش بسیاری کرده‌اند تا یاد و نام حاج قاسم در دل نوجوانان و جوانان به فراموشی سپرده شود.

دبیقی با اشاره به رشادت‌ها و خدمات بسیار ارزنده شهید حاج قاسم سلیمانی و رزمندگان جبهه مقاومت، گفت: به منظور ارج نهادن به این خدمات و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی در مدارس سراسر استان با حضور حماسی خود یاد و خاطره آن بزرگ مرد انقلاب و دفاع مقدس را گرامی خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha