اعلام شرایط و ضوابط نحوه تخصیص سهمیه‌های مصوب عمره ۱۴۰۲ در البرز
کد خبر: 4189868
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

اعلام شرایط و ضوابط نحوه تخصیص سهمیه‌های مصوب عمره ۱۴۰۲ در البرز

مدیر حج و زیارت البرز شرایط و ضوابط نحوه تخصیص سهمیه‌های مصوب سفر به عمره مفرده سال ۱۴۰۲ را برای زائران البرزی تشریح کرد.

حج عمره

محمدحسن سامعی، مدیر حج و زیارت البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: براساس شرایط و ضوابط نحوه تخصیص سهمیه‌های مصوب در عمره ۱۴۰۲ شامل سهمیه همراهی به تبع والدین است و پدر یا مادر دارای اولویت تشرف می‌توانند فرزند تحت تکلف خود را که پس از ثبت‌نام اولیه در بانک، یعنی از سال ۱۳۸۷ به بعد متولد شده است به همراه داشته باشند.

وی گفت: دارندگان قبوض پست بانک مربوط به ثبت‌نام عمومی سال ۱۳۷۴ نیز پس از ابطال قبض خود و ارائه رسید دریافت آن مشمول سهمیه می‌شوند. 

این مسئول بیان کرد: افراد مشرف نشده از محل تبدیل حج به سه عمره از دیگر افراد در این زمره هستند و این مورد نیز شامل افرادی است که طی سال‌های گذشته از سرفصل سهمیه تبدیل حج به سه عمره استفاده کرده و موفق به تشرف نشده‌اند، لذا با ارائه مستندات مربوطه، مشمول سهمیه مجدد و صرفاً برای عمره جاری می‌شوند.

سامعی توضیح داد: افرادی که طی سال‌های گذشته و پس از واریز وجه مربوطه از سفر به عمره منصرف شده‌اند و وجوه ایشان کماکان نزد سازمان و شرکت‌های مجری است پس از دریافت وجوه واریزی و ارائه رسید و سایر مدارک، مشمول سهمیه هستند. طبق ضوابط و مقررات مصوب حداکثر دو نفر از ورثه افراد فوتی و دفن شده در عربستان برای یک بار و با پرداخت هزینه کامل سفر مشمول سهمیه می‌شوند.

مدیرحج و زیارت البرز تصریح کرد: ارائه تسهیلات و سهمیه‌های یاد شده در این بخشنامه فقط منحصر به سفر عمره ۱۴۰۲ و به‌منظور تکمیل ‌ظرفیت گروه‌های اعزامی است و به محض تکمیل ظرفیت گروه‌ها، متوقف می‌شود.

انتهای پیام
captcha