اجرای طرح «سرباز ماهر» در آذربایجان غربی همگام با سراسر کشور
کد خبر: 4189653
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

اجرای طرح «سرباز ماهر» در آذربایجان غربی همگام با سراسر کشور

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی از اجرای طرح «سرباز ماهر» در استان همگام با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای مهارت‌های فنی و تسهیل ورود جامعه هدف به بازار کار در استان اجرا می‌شود.

سردار سرتیپ دوم محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سردار سرتیپ دوم محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز 3 دی در گفت‌وگو با خبرنگاران ارومیه، از اجرای طرح «سرباز ماهر» در استان همگام با سراسر کشور خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی مختلفی با هدف خوشایند کردن دوران خدمت سربازی، ارتقای مهارت‌های فنی و تسهیل ورود جامعه هدف به بازار کار به صورت رایگان در حال اجرا است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌هایی نظیر جهاد کشاورزی، جمعیت هلال احمر، فنی و حرفه‌ای و معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: با مشارکت‌ ارگان‌های ذی‌صلاح دوره‌های آموزشی متنوعی در استان اجرا می‌شود، به طوری که سربازان بعد از اینکه آموزش‌های نظامی موردنیاز را دریافت کردند، در دوره‌های مهارتی شرکت می‌کنند در پایان نیز بعد از گذراندن موفقیت‌آمیز آزمون‌های عملی و تئوری مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

رجبی با بیان اینکه دوره‌های فوق با محوریت قرارگاه مهارت‌آموزی برپا می‌شود، ادامه داد: سربازان می‌توانند براساس علاقه و توانمندی خود ضمن در نظر گرفتن ظرفیت‌های شهر محل زندگی خود در این دوره‌ها شرکت کنند و بعد از اینکه مهارت‌های موردنیاز را کسب کردند طی دوران خدمت در محل موردنیاز به کار گرفته می‌‌شوند.

وی با بیان اینکه دوره‌های مختلف نظیر جوشکاری، مکانیکی، نصب آسانسور و دوربین مداربسته، پرورش زنبور عسل و ... برگزار می‌شود، اضافه کرد: با معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز تفاهم‌های موردنیاز انجام شده است تا وام کم‌بهره به سربازان پرداخته شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به برپایی کلاس‌های عقیدتی و بصیرتی با عنوان «نورمبین» ویژه سربازان برای ترویج معنویت بین آنها اشاره کرد و بیان داشت: این ایام بهترین فرصت برای خودسازی است، در این کلاس‌ها با حضور کارشناسان درون‌سازمانی یا دعوتی از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مباحث عقیدتی و معرفتی مطرح شده و به سوالات و شبهات سربازان در زمینه‌های مختلف پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha