الگوی سوم زن در راستای اهداف بیانیه گام دوم تعریف شود
کد خبر: 4186499
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
معاون رئیس جمهور:

الگوی سوم زن در راستای اهداف بیانیه گام دوم تعریف شود

انیسه خزعلی با بیان اینکه وظیفه داریم الگوی سوم زن را در راستای اهداف بیانیه گام دوم تعریف کنیم، گفت: نقش معاونت تسهیل‌گری، پشتیبانی و رفع خلأها توسط خود بانوان است و سعی داریم روستاها را بیشتر ببینیم.

انیسه خزعلیبه گزارش ایکنا از کرمان، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری امروز، ۱۶ آذرماه در آیین افتتاح دومین کنگره ملی «بانوان تأثیرگذار» که در گلزار شهدای کرمان برگزار شد، با بیان اينکه بانوان برای نگهداری سنگرهای بی‌بدیل خود تلاش می‌کنند، گفت: مادران شهدا با ایثار و گذشت تلاش کردند تا خدمتگزارانی برای دین و ملت و ارزش و هنجارهای خود تحویل دهند.

وی با گرامیداشت یاد بانوان بزرگ استان کرمان از جمله چریک پیر و گردان نانوا، بانو طاهره صفارزاده، زهرا نعمتی، عشرت کردستانی و... افزود: افراد زیادی در این استان می‌درخشند که در رأس آنها خانواده شهدا هستند. این زنان ایثارگر هستند که هزینه‌های بهشتی شدن جامعه را می‌پردازند و با ايستادگی در برابر زیاده‌خواهان، عزت مملکت را حفظ می‌کنند؛ ما نیز باید در مسیر آنها حرکت کنیم.

خزعلی با بیان اینکه در قرآن بانوانی به‌عنوان الگو معرفی شده‌اند مانند حضرت مریم و آسیه همسر فرعون، تصریح کرد: این الگوها باید شناسانده شده و دولت اسلامی وظیفه پشتیبانی و حمایت از بانوان را برعهده دارد و یکی از اهداف این کنگره معرفی الگوهای مناسب حوزه‌های مختلف و به عنوان الگوی سوم بانوی ایرانی اسلامی است. این الگو، رویکرد غرب به زن و ابزارگونه شدن را نمی‌پسندد و با سنت‌های شرقی که استعداد او را محدود و محصور می‌کند و با آن مخالف است.

وی معرفی زنان نخبه بدون سوگیری‌های رسانه‌ای، ایجاد زمینه ارتباط بین نخبگان و کنشگران برای پوشش خلأهای موجود، ایجاد گفتمان صحیح زن و خانواده را از دیگر اهداف کنگره برشمرد و تصریح کرد: وظیفه داریم الگوی سوم زن را در راستای اهداف بیانیه گام دوم تعریف کنیم و توان افزایی و ارتقای زنان، صندوق‌های حمایتی و... تشکیل داده و مراکز تخصصی و افزایش مشارکت زنان در حل مسائل و مرکزیت کشور را داشته باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با متذکر شدن این مطلب که کیفیت خانواده به کیفیت جامعه منجر می‌شود، اظهار کرد: نقش معاونت تسهیل‌گری، پشتیبانی و رفع خلأها توسط خود بانوان است و سعی داریم روستاها را بیشتر ببینیم.

انتهای پیام
captcha