علم موتور محرک پیشرفت عزتمندانه یک کشور است
کد خبر: 4186231
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
رئیس جهاددانشگاهی قم:

علم موتور محرک پیشرفت عزتمندانه یک کشور است

حامد حیاتی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری رویکرد مترتب بر علم در کشور باید حل‌المسائلی باشد، گفت: موتور محرک پیشرفت عزتمندانه یک کشور، علم است؛ لذا علم عزت و سلطنت به ارمغان می‌آورد.

حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی واحد قم

به گزارش ایکنا از قم، حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی واحد قم، در نشست علمی «سلول‌های بنیادی خون بند ناف و کاربردهای بالینی آن» که امروز، ۱۵ آذرماه در سالن اجتماعات بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام فاطمیه بیان کرد: در دیداری که آیت‌الله شب‌زنده‌دار با مقام معظم رهبری داشتند، معظم له به ایشان توصیه داشتند، در بیانیه گام دوم انقلاب راهبردهای مختلفی برای تحقق تمدن نوین اسلامی مطرح کردیم و بر روی این بیانیه تأکید می‌کنیم تا مورد توجه همگان قرار بگیرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، هفت ‌محور اصلی را برای چله دوم انقلاب ترسیم کردند؛ همچنین در این بیانیه، ۲۲ مرتبه بر کلمه جهاد تأکید داشتند و این از اهمیت کار و فعالیت جهادی است.

حیاتی بیان کرد: یکی از محورهای مهم این بیانیه که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) درخصوص آن تأکید کردند: «پس به پا خیزید و با جهش علمی که دارید دشمن کینه‌توز را ناامید کنید و این کار شدنی است»، محور علم و پژوهش است.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در این مسیر با محوریت پژوهش، با دانشمندان و پژوهشگران فرهیخته‌ای همچون شهید سعید کاظمی‌آشتیانی، و پژوهش‌ها و مطالعات گسترده‌ای که انجام می‌دهد، وارد این عرصه شده و خدماتی را عرضه می‌کند تا بتواند مرتفع‌کننده مسائل این حوزه باشد.

حیاتی بیان کرد: مرجعیت علمی برای ما یک مفهوم اعتقادی است؛ چناکه در قرآن مجید و روایات مأثور  از ائمه(ع) در خصوص علم سفارش فراوان شده است و همچنین مقام معظم رهبری در اهمیت مرجعیت علمی فرمودند که «علم برای یک ملت مهم‌ترین ابزار آبرو و پیشرفت و اقتدار است

وی با اشاره به اینکه داشتن مرجعیت علمی یکی از محورهای مورد تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علمی و پژوهشگران برتر جهان و رویکرد مترتب بر این علم همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

حیاتی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری رویکرد مترتب بر علم در کشور باید حل‌المسائلی باشد، گفت: موتور محرک پیشرفت عزتمندانه یک کشور، علم است، لذا علم عزت و سلطنت به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام
captcha