نبرد سنگین در نزدیکی پایگاه صهیونیستی المالکیه
کد خبر: 4185932
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۸
آخرین اخبار فلسطین؛

نبرد سنگین در نزدیکی پایگاه صهیونیستی المالکیه

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که چندین مرکز نظامی مربوط به رژیم صهیونیستی را هدف حملات خود قرار داده وضربات سنگینی به صهیونیست‌ها وارد کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، مقاومت اسلامی لبنان چندین مرکز نظامی دیگر رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، مقاومت اسلامی لبنان در ادامه حمله‌هایش علیه نظامیان رژیم صهیونیستی در حمایت از غزه گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در منطقه حانیتا با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کرد.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین بیان کرد که پایگاه اسرائیلی برکه ریشا را هم هدف حمله موشکی قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.

حزب الله لبنان اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی جل العلام را در شمال فلسطین اشغالی با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به صهیونیست‌ها وارد کرده است.

منابع عبری‌زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونا و چند شهرک دیگر در شمال فلسطین اشغالی دستور داده سریعا به پناهگاه‌ها بروند.

نبرد سنگین در نزدیکی پایگاه صهیونیستی المالکیه

غزه محور رایزنی‌ اردوغان با امیر قطر

رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه امروز دوشنبه به دعوت شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به‌ منظور حضور در نهمین نشست کمیته عالی راهبردی ترکیه و قطر وارد دوحه، پایتخت این کشور شد.

به گزارش آناتولی، اردوغان در فرودگاه بین‌‌المللی حمد توسط خالد بن محمد العطیه، معاون نخست‌ وزیر و وزیر دفاع قطر و مهمت مصطفی گوکسو، سفیر ترکیه در دوحه مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس‌جمهور ترکیه و امیر قطر پس از دیدار دوجانبه در نهمین نشست کمیته عالی راهبردی ترکیه و قطر شرکت و قراردادهای همکاری مشترکی را امضا خواهند کرد.

به گزارش دیلی صباح، رجب طیب اردوغان در سفری ۲ روزه همه ابعاد روابط دو کشور را بررسی و راه های تعمیق و توسعه آن را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

 نبرد سنگین در نزدیکی پایگاه صهیونیستی المالکیه

سازمان ملل: 80 درصد مردم غزه آواره شده‌اند

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «اونروا» طی بیانی ه‌ای اعلام کرد که به‌ دلیل حملات اشغالگران قدس به غزه حدود ۱.۹ میلیون نفر یعنی معادل بیش از ۸۰ درصد جمعیت این منطقه مجبور به ترک خانه‌ های خود شده‌ اند.

در این بیانیه تصریح شده است که از ۷ اکتبرو آغاز جنگ غزه تا به حال ۱۱۱ نفر از پرسنل اونروا در غزه در حملات صهیونیست‌های اشغالگر کشته شده و از ۲ دسامبر نیز ۱.۲ میلیون فلسطینی به مراکز اونروا پناه برده‌ اند.

در بیانیه فوق اعلام شده است: ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون ۱۱۷ بار به مراکز اونروا حمله کرده که ۳۰ واحد از آنها به‌طور مستقیم هدف قرار گرفته و ۵۵ واحد دیگر نیز آسیب دیده‌ اند.

حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و به ویژه بیمارستان‌های نوار غزه طی روزها و ساعات گذشته شدت پیدا کرده و صدها شهید و زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

نبرد سنگین در نزدیکی پایگاه صهیونیستی المالکیه

نبرد با نظامیان صهیونیست از فاصله صفر

گردان‌های قسام اعلام کرد یک تانک رژیم صهیونیستی را در منطقه الفالوجا در غزه که تعدادی نظامی در اطراف آن بودند، با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و تعدادی از نظامیان صهیونیست را کشته یا زخمی کرده است.

همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی را در جنوب شهر غزه با خمپاره‌ای کالیبر سنگین در هم کوبیده است.

مبارزان گردان‌های قسام در منطقه الفالوجا در شمال نوار غزه با گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی درگیر شدند. مجاهدان قسام در جریان درگیری با نظامیان صهیویست در منطقه الفالوجا در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه، ۵ خودروی زرهی را هم با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

قسام گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی را در منطقه الفالوجا در شمال نوار غزه با بمب‌های ضدنفر هدف قرار داده و باقی مانده افراد را هم با سلاح تیربار از فاصله صفر به قتل رسانده است.

مبارزان گردان‌های قسام مجدداً با نیروهای کماندوی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الفالوجا در شمال نوار غزه درگیر شده و شماری از آن‌ها را به قتل رسانده یا زخمی کردند.

 نبرد سنگین در نزدیکی پایگاه صهیونیستی المالکیه

درخواست استعفای نتانیاهو از سوی لاپید

یاییر لاپید، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رییس جناح مخالف کابینه این رژیم با انتقاد از مدیریت جنگ غزه توسط بنیامین نتانیاهو خواستار برکناری وی از قدرت شد.

بر پایه این گزارش، فراخوان‌ها برای کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت در حالی ادامه دارد که یاییر لاپید رهبر مخالفان کابینه، تاکید کرد که اعتماد عمومی و دستگاه امنیتی به خود را از دست داده و باید از قدرت کناره‌گیری کند.

رهبر مخالفان کابینه نتانیاهو، با بیان این‌که هر کس در این راه شکست بخورد نمی‌تواند ادامه دهد، افزود: فاجعه (هفتم اکتبر) با نام نتانیاهو ثبت شده و وی اعتماد دستگاه امنیتی و مردم اسرائیل را از دست داده است. بنابراین باید تنها کار شایسته را انجام داده و از قدرت کنار برود.

یاییر لاپید در ادامه اظهارات انتقادآمیز خود علیه عملکرد کابینه راستگرای نتانیاهو تصریح کرد: وقت آن شده که این کابینه که همانند مجازاتی که به آن دچار شدیم از قدرت کنار رفته و ما را رها کند.

لاپید همچنین نتانیاهو را عامل بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ اسرائیل در دوران حکمرانی او دانسته، و در این خصوص تاکید کرد: نتانیاهو باید از زندگی ما بیرون برود.

در همین راستا، شبکه ۱۳ اسرائیل یک نظرسنجی منتشر کرد که نشان می‌دهد ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان تأیید کردند که نخست‌وزیر اسرائیل باید فوراً یا بعد از پایان جنگ از سمت خود استعفا دهد.

۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تأیید کردند که نخست‌وزیر کنونی اسرائیل باید در پایان جنگ غزه استعفا دهد. ۲۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواهان استعفای فوری نتانیاهو شدند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۱۸ درصد معتقدند که نتانیاهو باید تا پس از جنگ در قدرت بماند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که نتانیاهو مسئول جنگ است، این در حالی است که ۳۳ درصد آن‌ها ارتش اسرائیل را مسئول درگیری‌های جاری می‌دانند.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۴ درصد شرکت‌کنندگان خواهان برگزاری انتخابات پس از پایان جنگ شده‌اند، در حالی که تنها ۲۶ درصد گفته‌اند که کابینه فعلی باید در قدرت بماند.

قطع کامل اینترنت در جنوب غزه

شبکه الجزیره دوشنبه شب اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی اینترنت و شبکه‌های ارتباطی در جنوب نوار غزه بویژه شهر خان یونس را به طور کامل قطع کرده است.

شرکت ارتباطات فلسطین نیز از قطع کامل اینترنت و شبکه‌های ارتباطی در نوار غزه خبر داده است.

همزمان با قطع شدن اینترنت، حملات وحشیانه و بی‌سابقه‌ای در خان یونس ادامه دارد.

طبق اعلام نت‌بلاکس اینترنت در نوار غزه تقریبا به طور کامل قطع شده است.

این نخستین باری نیست که رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های خود در نوار غزه، اینترنت و راه های ارتباطی با جهان خارج را قطع می کند، در دور نخست حملات رژیم اشغالگر قدس به این باریکه نیز اینترنت در چندین نوبت به طور کامل قطع شده بود.

نبرد سنگین در نزدیکی پایگاه صهیونیستی المالکیه

درخواست توقف حملات به غزه از سوی پزشکان بدون مرز

سازمان پزشکان بدون مرز روز دوشنبه در بیانیه‌ای خواستار فشار جهانی بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات به مردم غزه شد.

این سازمان بشردوستانه مستقر در فرانسه در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: این حملات باید اکنون متوقف شود! ما از کشورهای سراسر جهان می‌خواهیم که به اسرائیل فشار بیاورند تا حملات به مردم غزه را متوقف کند و به محاصره آن پایان دهد.

پزشکان بدون مرز با بیان اینکه حمله همه جانبه اسرائیل فقط علیه حماس انجام نمی‌شود، اعلام کرد: ما شاهد رسوایی آشکار اصل اساسی بشریت هستیم.

این سازمان افزود: این حملات علیه تمام غزه و مردم آن است.

پزشکان بدون مرز تاکید کرد: حتی جنگ‌ها نیز قوانینی دارند. اما اسرائیل با دکترین نظامی خود که تناسب ندارد, این قوانین را نادیده گرفته است. شمال غزه درحال محو شدن از نقشه است.

انتهای پیام
captcha