تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی « یادواره سیده ثمینه باقری سلیمی» در ساری
کد خبر: 4185019
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی « یادواره سیده ثمینه باقری سلیمی» در ساری

 برگزیدگان بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآنی « یادواره سیده ثمینه باقری سلیمی» در ساری تجلیل شدند.

تجلیل از بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآنی « یادواره سیده ثمینه باقری سلیمی»به گزارش ایکنا ازمازندران، سردار حسن مفخمی، فرمانده انتظامی مازندران، شامگاه هشتم آذر ماه در آیین تجلیل از برگزیدگان بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) «یادواره سیده ثمینه باقری سلیمی» در ساری، گفت: برگزاری چنین رویدادی را در شرایط کنونی که هجمه فرهنگی گسترده‌ای برای دور کردن نوجوانان و جوانان از فرهنگ ایرانی و اسلامی در حال برنامه‌ریزی و اجرا است، بسیار ارزشمند است، دانش‌آموزی که با فرهنگ قرآنی مانوس باشد آسیب‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: ابتکار خانواده این نوجوان مرحومه قرآنی برای زنده ماندن یادش و تداوم آموزه‌های قرآنی در میان دانش‌آموزان  به عنوان یک الگوی فرهنگی ستودنی است.

سردار مخفی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم بچه‌ها در مدارس از هرگونه فرهنگ وارداتی و آسیب دور باشند باید فرهنگ قرآنی، فاطمی و علوی را محور انسان‌سازی قرار دهیم.

سیده فاطمه غنیزاده مادر سیده ثمینه باقری سلیمی  که دبیری  مسابقات قرآنی «یادواره سیده ثمینه باقری سلیمی» را بر عهده دارد گفت: مرحومه سیده ثمینه باقری سلیمی از قاریان قرآن بود و هرساله در مسابقات شرکت می‌کرد و در مراسم متعدد مورد تجلیل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این قاری و حافظ قرآن در پایان مقطع متوسطه در اثر تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد، افزود: من به اتفاق همسرم، تصمیم گرفتیم برای سالگرد دخترمان کاری ماندگار انجام دهیم به همین خاطر یک مسابقه قرآنی را در سطح مقطع ابتدایی و متوسطه اول در سطح شهرستان ساری برگزار کردیم که مورد توجه دانش‌آموزان قرار گرفت که گامی برای ترویج فرهنگ و زندگی قرآنی در میان دانش‌اموزان محسوب می‌شود.

 وی افزود: هدف از اجرای این مسابقه قرآنی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی بین دانش آموزان و شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی و تاثیر شگرف آن در زندگی روزمره آن‌هاست.

غنیزاده تصریح کرد: امسال ۲۷ سال است که به یاد این قاری جوان این مسابقات در مدرسه عترت ناحیه یک ساری برگزار می‌شود.

 در این آیین قرانی که با اجرای برنامه‌های فرهنگی همراه بود با حضور مدیران آموزش و پروش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرستانی از برگزیدگان قرآنی مقاطع ابتدایی و متوسطه اول شهرستان ساری در رشته‌های حفظ و قرائت تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha