گام بلند 350 گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی در ملایر
کد خبر: 4183998
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
بسیج و محرومیت‌زدایی/ ۵

گام بلند 350 گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی در ملایر

فرمانده سپاه ناحیه ملایر به فعالیت ۳۵۰ گروه جهادی در این منطقه در زمینه‌های گوناگون عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ... اشاره کرد و گفت: در یکی از روستا‌های ملایر تیمی متشکل از ۱۰۲ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک حضور یافته و خدمات درمانی و داروی رایگان به مردم ارائه می‌کنند.

1به گزارش ایکنا، طرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ از سوی معظم‌له به منظور هویت بخشیدن و شخصیت دادن به جوانان و برنامه‌ریزی برای مشارکت دادن آنان در سازندگی، جهادگری، توسعه عرصه‌های عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی روستا‌ها و مناطق محروم با همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و نیروی مقاومت بسیج اعلام فرمودند. بسیجیان فعال در گروه‌های جهادی طی سال‌های گذشته خدمات مؤثری در نقاط محروم کشور و هنگام وقوع بحران‌های طبیعی داشته و منشأ خیر برای هموطنان شده‌اند. در هفته بزرگداشت بسیج مروری بر برخی از این فعالیت‌ها خواهیم داشت. 
 
ملایر در استان همدان 350 گروه جهادی دارد که به فعالیت‌های داوطلبانه و جهادی در عرصه‌های مختلف اقدام کرده است. تمرکز این گروه‌ها بر رفع مشکلات این منطقه، محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی بوده است.

سرهنگ علی‌اصغر فارسی، فرمانده سپاه ناحیه ملایر در گفت‌وگو با ایکنا درباره فعالیت‌های جهادی در این ناحیه گفت: ۳۵۰ گروه جهادی در منطقه ملایر در زمینه‌های گوناگون عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ... فعالیت می‌کنند، در واقع هر جایی که کاری بر زمین مانده باشد، ورود می‌کنند.

وی افزود: گروه‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی از منطقه، در زمینه ساخت مسکن ورود جدی داشته و در یک سال اخیر ۵۰ باب خانه احداث کرده و 78 مورد تعمیرات منزل انجام داده است. در واقع این موارد از سوی کمیته امداد و بهزیستی معرفی می‌شود و یا گروه‌های جهادی آنها را شناسایی و پس از بررسی مشکلات افراد نیازمند، در بحث تعمیر یا ساخت مسکن اقدام می‌کنند.

سرهنگ فارسی ادامه داد: طی سه سال گذشته ۸۰ هزار بسته معیشتی برای نیازمندان در سطح شهرستان ملایر توزیع شده است، همچنین ۶۵ کارگاه مشاغل خانگی در زمینه‌های قالی‌بافی، خیاطی، سفال، سبدبافی و ... ایجاد شده که در هر گارگاه به طور متوسط 6 نفر  مشغول به کار هستند و در این راستا بیش از ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی اختصاص یافته است.

وی در ادامه یکی از فعالیت‌های شاخص گروه‌های جهادی را میز خدمت‌های ایجاد شده در روستاها و مناطق محروم دانست و گفت: ۱۶۰ میز خدمت از سوی فرماندار و شورای اداری شهرستان در مناطق محروم و روستا‌ها ایجاد شده و مسئولان برای حل مسائل و مشکلات مردم در روستاها حضور یافته و از نزدیک مسائل آنها را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز مصوباتی نیز برای آنها به تصویب می‌رسد که در حال حاضر این مصوبات در حال اجرا هستند که آن را می‌توان یکی از کارهای شاخص و اثرگذار گروه‌های جهادی دانست.

سرهنگ فارسی ادامه داد: خدمات بهداشتی و درمانی به محرومان نیز اتفاق خوبی است که با کمک بسیج جامعه پزشکی انجام شده و تیم‌های پزشکی که به منطقه اعزام می‌شوند و به مسائل بهداشتی و درمانی روستاها رسیدگی می‌کنند. مثلاً در یکی از روستا‌ها تیمی متشکل از ۱۰۲ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک حضور یافته و خدمات درمانی و داروی رایگان به مردم ارائه کردند.

وی در ادامه یادآور شد: لایروبی قنوات، حفر چاه، احداث منبع آب به منظور رفع تنش‌های آبی و آبرسانی از اقدامات دیگر گروه‌های جهادی در ناحیه ملایر است.

انتهای پیام
captcha