اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن وارد فاز سوم شد
کد خبر: 4182553
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن وارد فاز سوم شد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور از آغاز فاز سوم اجرای طرح قرآنی مسجد پایگاه قرآن در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به طرح قرآنی مسجد پایگاه قرآن اظهار کرد: این طرح با هدف تحقق مطالبه سی ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه قرآنی، آشنایی مردم با زبان قرآن و قرآنی شدن فضای جامعه تدوین و اجرای آن آغاز شده است.

خداداده افزود: در فاز اول ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی در سطح جامعه انجام و در فاز دوم نیز شناسایی کانون‌های مجری طرح در دستور کار قرار گرفت. هم‌اکنون در فاز سوم وارد مرحله سطح‌بندی کانون‌های مجری طرح و حمایت از کانون‌های مجری شده‌ایم.

وی افزود: از جمله اقدامات بعدی در فاز جدید شناسایی و ساماندهی قاریان سراسر کشور، برگزاری نشست توجیهی ویژه کارشناسان ستاد‌های استانی و هم‌افزایی با دیگر نهاد‌های فعال در حوزه قرآن می‌باشد که در حال انجام است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور تصریح کرد: هم‌اکنون این ستاد پس از برگزاری 15 دوره مسابقات قرآنی مدهامتان تعداد قابل توجهی از قاریان آقا و خانم را در سطح کشور شناسایی کرده است. همچنین ارتباط با شبکه داوران این مسابقات و بیش از ۱۶ هزار پایگاه مجری طرح تلاوت نور از دیگر طرفیت‌های در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد است.

خداداده با بیان اینکه تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری مسجد، داوطلب اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن می‌باشند، خاطرنشان کرد: در فاز سوم این کانون‌ها جهت برخورداری از حمایت‌های ستاد در چهار سطح دسته‌بندی خواهند شد.

وی در پایان با تاکید بر نیاز به مردمی‌سازی این طرح گفت: نظارت همراه با ارائه خدمات مستمر، هم‌افزایی با نهاد‌های غیر دولتی، زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در سطوح مختلف به ویژه حضور قاریان، کودکان و نوجوانان در اجرای طرح و ساده‌سازی اجرای طرح از جمله راهکار‌های شناسایی شده برای مردمی‌سازی طرح به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha