ضرورت شناخت قرآن در بیان شهید مطهری
کد خبر: 4182280
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

ضرورت شناخت قرآن در بیان شهید مطهری

یک پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه به سه نکته از شهید مطهری در باب ضرورت شناخت قرآن پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، پژوهشگر و مدرس برجسته حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، پژوهشگر و مدرس برجسته حوزه و دانشگاه، امروز 25 آبان ماه، در آیین رونمایی از کامل‌ترین مجموعه دست‌نویس قرآن به خط حجازی از سده‌ نخست هجری قمری با عنوان «مصحف مشهد رضوی» که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: قرآن سند مسلمانی ما و مستند اندیشه و تفکر ما و زیرساخت زیست مؤمنانه ماست. امروز در محفلی برای رونمایی از قدیمی‌ترین مصحف شریف در جهان اسلام گرد هم آمده‌ایم. روان شاد استاد شهید مرتضی مطهری در کتاب پربارش شناخت قرآن در خصوص ضرورت شناخت قرآن  سه نکته را مطرح کرده‌اند.

وی افزود: اولین نکته در ضرورت شناخت قرآن، شناخت سندی است که شامل حد و حدود انحصار کتاب به پدید آورنده است. دومین نکته شناخت تحلیلی و شامل موضوع، محتوا، هدف، زبان کتاب و ... است و این شناخت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهدوی‌راد اظهار کرد: سومین شناخت، شناخت ریشه‌یابی است که اصالت در این محور اهمیت دارد. اما علاوه بر این سه شناخت، اعتقاد به شناخت چهارم نیز دارم که رابطه و پیوند قرآن با بشر و زندگی بشری است.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: همواره کتابت قرآن در میان مسلمانان مورد بحث و آثار مربوط به تفسیر و شمارش آیات از قرن‌های آغازین مطرح بوده است. قرآن به تواتر از پیامبر(ص) به ما رسیده و در این خصوص بحثی نیست. اما این نسخه شریف با عنوان مصحف مشهد رضوی، 95درصد قرآن مبارک را در بر دارد.

انتهای پیام
captcha