«رهایم نکن» روایت داستانی از یک سوژه دینی است
کد خبر: 4181814
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

«رهایم نکن» روایت داستانی از یک سوژه دینی است

قدرت‌الله صلح میرزایی، نویسنده و کارگردان گفت: کتاب «رهایم نکن» داستانی از یک سوژه دینی، تربیتی و اخلاقی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات به‌نشر، نشست نقد و بررسی کتاب «رهایم نکن» با حضور  قدرت‌الله صلح میرزایی برگزار شد.

در ابتدای این نشست صلح میرزایی که سال‌ها معلم بوده و نوشتن قصه و داستان را از کودکی شروع کرده است خطاب به دانش‌آموزان  حاضر  در نشست گفت: اصل مهم نویسندگی، مطالعه فراوان کتاب و نوشتن است. هیچگاه از نوشته‌ها خود ناامید نباشید و همواره تا جایی که می‌توانید در مورد موضوعات مختلف بنویسید. برای نوشتن قصه و داستان خوب باید تکنیک داستان‌نویسی را فرابگیرید و در تقویت زبان و بیان خوب تلاش کنید؛ چراکه  اگر یک اثر زبان خوبی نداشته باشد، نمی‌تواند تاثیر گذار باشد و مخاطب را به خود جذب کند.

این نویسنده با اشاره به اینکه گاهی یک رویداد می‌تواند سوژه داستانی خوبی باشد، ادامه داد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به نویسندگی نسبت به مسائل جامعه، مدرسه، حرکت‌ها، رفتارها و گفتارهای مردم بی‌تفاوت نباشند و هنگامی که سوژه خوبی را برای نگارش قصه و داستان انتخاب کردند باید آن داستان را به خوبی پرداخت کنند.

میرزایی، لازمه نوشتن داستان خوب را فراگیری تکنیک‌های داستان‌نویسی عنوان کرد و افزود: نگاه افراد به پرداخت سوژه‌ها باید متفاوت باشد تا  داستانی جذاب و تاثیرگذار خلق شود. در قصه‌نویسی برای اینکه داستان باور پذیر شود، باید تخیلات را به واقعیت نزدیک کنیم.

نویسنده کتاب «رهایم نکن» ادامه داد: نوشتن یک داستان، مانند ساختن یک خانه است. ممکن است تمام ابزار و ایده‌های مورد نیاز را در اختیار داشته باشید، اما اگر پی و و بنیان اثر محکم نباشد، حتی زیباترین سازه‌ها نیز دوامی نخواهند داشت.  قصه نیز باید طرح و چارچوب مشخصی داشته و از پیرنگ قوی برخوردار باشد.

وی  ادامه داد: کتاب «رهایم نکن» روایت داستانی از یک سوژه دینی، تربیتی و اخلاقی است. این اثر فداکاری کودکان و نوجوانان و کمک کردن آن‌ها به یکدیگر در حل مشکلات و مهربانی کردن با حیوانات را روایت می‌کند. در این اثر  تلاش‌های پسری نوجوان روایت می‌شود که با وجود تمام مشکلاتی که در زندگی با آن مواجه است کار انسانی و خدایی می‌کند.

اجرای نمایش و قصه‌خوانی کتاب «رهایم نکن» توسط اعضای شبکه دانش‌آموزی‌ کتاباران، پاسخ به پرسش خوانندگان کتاب، مسابقه و اهدای جایزه به نوجوانان حاضر در برنامه و امضای کتاب از بخش‌های دیگر این نشست بود.

کتاب «رهایم نکن» به نویسندگی قدرت‌الله صلح میرزایی در ۶۴ صفحه، قطع وزیری کوتاه در شمارگان دو هزار نسخه  از سوی انتشارات به‌نشر  منتشر شده و با  قیمت ۷۰ هزار تومان  در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

قدرت‌الله صلح میرزایی نویسنده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون است که فعالیت هنری را سال 1359 با کارگردانی نمایشنامه «می‌خواهم بروم جبهه» آغاز کرده و پیش از وارد شدن به فعالیت‌های فیلمسازی به نگارش کتاب‌های داستانی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان اشتغال داشته است.  «محاصره سوسنگرد»  و «اوارگان جنگی دراردوگاه دزفول» بخشی از کتاب‌های او است.

کارگردانی فیلم‌های سینمایی بسیاری همچون شاخه گلی برای عروس، بی تو تنهایم، گریز از مرگ و شاهین طلایی، سریال پنجره، فیلم دلداده و فیلم زندگی شیرین، فیلم سینمایی گریز ازمرگ، حامی ، شاهین طلایی، علف‌های هرز، شاهین طلایی و دختری درقفس، سریال‌های پنجره دختری بنام آهو و حکایت‌های کمال از مهم‌ترین آثار قدرت‌الله صلح‌میرزایی است.

انتهای پیام
captcha