دارالقرآن امام علی(ع) شهرکرد‌ قرآن‌آموز می‌پذیرد
کد خبر: 4180155
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۵

دارالقرآن امام علی(ع) شهرکرد‌ قرآن‌آموز می‌پذیرد

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) شعبه شهرکرد‌ با اشاره به آغاز کلاس‌های حضوری این مرکز از علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در کلاس‌های تجوید و حفظ با تدریس اساتید مجرب استان، دعوت به عمل آورد.

قرآن کریم

زینب نجفی، مسئول دارالقرآن امام علی بن ابیطالب(ع) شعبه شهرکرد‌ در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه دوره جدید کلاس‌های آموزشی این مرکز به‌صورت حضوری از امروز، ۱۵ آبان‌ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: علاقه‌مندان در رده‌های مختلف سنی تا پایان هفته جاری فرصت دارند در این کلاس‌ها که به‌صورت حضوری و با تدریس اساتید برجسته استان برگزار می‌شود، ثبت‌نام کنند. 

نجفی با ذکر اینکه دارالقرآن امام علی(ع) شعبه شهرکرد از سال ۹۴ فعالیت خود را در استان آغاز کرده است، ادامه داد: این مرکز کلاس‌های تخصصی حفظ و تجوید قرآن کریم را برگزار کرده است که قرآن‌آموزان تا حفظ ۲۵ جزء پیش رفته و یک حافظ کل نیز به جامعه قرآنی استان معرفی شده است. 

وی بیان کرد: تا قبل از شیوع کرونا، کلاس‌های دارالقرآن امام علی(ع) با رونق و استقبال خوب جامعه مخاطب یعنی جمعیت بالای ۴۰ قرآن‌آموز در در کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، در پایان هر ترم، آزمون‌ها برگزار و با مهر دارالقرآن گواهی اعطا می‌شد که حفاظ می‌توانستند در آزمون‌های حفظ سازمان تبلیغات شرکت و مدرک تخصصی معتبر دریافت کنند.

نجفی افزود: در پایان هر ترم قرآن‌آموزان برتر هر کلاس مورد تجلیل قرار می‌گرفتند و حافظانی که به حفظ پنج جزء نائل می‌شدند، جوایز نقدی دریافت می‌کردند. با مجازی شدن آموزش‌ها این کلاس‌ها نیز به فضای مجازی انتقال یافت که کلاس حفظ در این سال‌ها تداوم یافته و از پائیز امسال مقرر شده است که کلاس‌های حضوری دارالقرآن را کلید بزنیم. 

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) شعبه شهرکرد‌ با تصریح اینکه کلاس‌های این مرکز مستلزم صرف هزینه بالا نیست، توضیح داد: بااینحال برای آنکه قرآن‌آموزان نسبت به حضور در کلاس متعهد باشند، هزینه اندکی به‌صورت فصلی با عنوان حق ثبت‌نام از آنان دریافت می‌شود. دانش‌آموزان دختر و پسر از دوره متوسطه اول به بالا که سواد قرآنی آنها کامل شده است، می‌توانند در کلاس‌های حفظ و تجوید دارالقرآن شرکت کنند. 

این بانوی حافظ کل قرآن استان با تأکید بر اینکه کلاس‌های دارالقرآن امام علی(ع) به صورت تخصصی برگزار می‌شود، افزود: کلاس تجوید با تدریس تهمینه رئیسی و کلاس حفظ با تدریس فاطمه منصوری برپاست و کسانی که در کلاس حفظ شرکت دارند باید در کلاس تجوید نیز شرکت کنند که البته این دست از قرآن‌آموزان که در دو کلاس به‌صورت همزمان ثبت‌نام می‌کنند، تنها هزینه ثبت‌نام یک کلاس را پرداخت خواهند کرد.

نجفی بیان کرد: کلاس‌ها از امروز آغاز می‌شود که کلاس تجوید در روزهای دوشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ و کلاس حفظ در روزهای سه‌شنبه در همین ساعت برپا می‌شوند. ساعت کلاس‌های آقایان نیز با توجه به شرایط قرآن‌آموزان قطعی خواهد شد و متعاقباً اعلام می‌شود.
وی با دعوت از همه علاقه‌مندان به فراگیری قرآن جهت ثبت‌نام در دوره جدید کلاس‌های دارالقرآن امام علی(ع) شهرکرد، بیان کرد: قرآن کریم در آیه ۲۰ از سوره مبارکه مزمل «فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ» ما را به تلاوت قرآن توصیه می‌فرماید و در آیه ۱۲۱ از سوره بقره موضوع «حَقَّ تِلَاوَتِهِ» را مطرح می‌کند که در بیان برخی روایات، حق تلاوت یعنی بهترین نحوه‌ای که هر کسی می‌تواند قرآن را تلاوت کند.

نجفی تصریح کرد: «وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا» (مزمل/4) تأکید دیگر قرآن کریم است که در کنار قرار دادن این مضامین نورانی در کنار یکدیگر، ملزم بودن همه ما به فراگیری کلام وحی و ارتقای تلاوت آیات نورانی آشکار می‌شود؛بعد از یادگیری کامل تلاوت قرآن نیز باید بتوانیم مرحله تدبر در قرآن را با قدرت طی کنیم؛ امید است زمینه‌ساز ترويج قرآن در جامعه و ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) باشیم. 

دارالقرآن امام علی(ع) شعبه شهرکرد واقع در خیابان خواجه نصیر، کوچه جنب هنرستان فرزانه، کوچه 58، انتهای کوچه، سمت راست در ساعات برگزاری کلاس‌ها آماده ثبت‌نام از قرآن‌آموزان است، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09130580845 تماس حاصل کنند. 

انتهای پیام
captcha