خروش شکوهمند نسل آرمانی برای آرمان دیروز و فردا + عکس و فیلم
کد خبر: 4179668
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
گزارش ایکنا از راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان در تهران

خروش شکوهمند نسل آرمانی برای آرمان دیروز و فردا + عکس و فیلم

راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان؛ «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» صبح امروز با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی»، همزمان با سراسر کشور و 1200 شهر، از مبدأ میدان فلسطین تهران به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.

راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان در تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا، راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» از ساعت 9 صبح شنبه، با حضور مردم انقلابی، استکبارستیز و ولایی ایران اسلامی در کنار جمع زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در تهران و تمامی استان‌های کشور و بیش از ۱۲۰۰ شهر آغاز شد، هرچند از آغازین ساعات صبح، حوالی میدان فلسطین و سفارت این کشور در پایتخت ایران اسلامی، شاهد حضور مردمی بود که فرصت را برای محکومیت جنایات هولناک صهیونیست‌ها در غزه در کنار اعلام انزجار از سیاست‌های مداخله‌گرانه آمریکا مغتنم شمرده‌اند.

براین اساس از ساعاتی مانده به آغاز رسمی راهپیمایی اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و دانش‌آموزان با حضور پرشور خود در میدان فلسطین و در مسیرهای منتهی به لانه جاسوسی با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر استکبار» و «هیهات منا الذله» حمایت خود را از آرمان‌های انقلاب اسلامی و نیز مردم مظلوم غزه اعلام کردند. انتقاد از مجامع حقوق بشری و مدعیان غربی حقوق بشر در برابر جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه از وجوه بارز دست‌نوشته و شعارهای حاضران در این مراسم بود.

در این مراسم که امسال شکل ویژه‌ای به خود گرفته بود و منحصر به تجمع در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا نبود، و به شکل راهپیمایی از میدان فلسطین آغاز شد، حضور دهه‌ هشتادی‌ها و نودی‌ها بود که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده بود.

همچنین در مسیرهای تعیین‌شده کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر نهادها، آماده دریافت و جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم به منظور حمایت از مردم مظلوم غزه و محرومین بودند.

ستاد مرکزی بزرگداشت ۱۳ آبان، شعار محوری راهپیمایی امسال را «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» اعلام کرده بود و طبق این اطلاعیه ساکنان تهران رأس ساعت 9 صبح با حضور در میدان فلسطین - که مبدأ اصلی انتخاب شده - به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا حرکت کردند و طور رسمی مراسم از ساعت ۹:۳۰ آغاز شد.

راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران

دانش‌آموزان در مسیر میدان فلسطین تا لانه جاسوسی، با حضور در غرفه‌ای که پوسترهایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی نصب شده، پای پوسترها را امضا و آمادگی خود را برای حمایت از کودکان مظلوم غزه اعلام کردند.

 
گروه سرود دانش‌آموزی پردیس فرهنگی هنری حضرت محمد رسول‌الله(ص) در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه سرودی را با عنوان «ما می‌آییم» اجرا کردند.

در مسیر راهپیمایی غرفه‌هایی به منظور نمایش جنایت‌های آمریکا راه‌اندازی شده و همچنین پویش دانش‌آموزی در شبکه شاد به راه افتاده بود و آثار دانش‌آموزان درباره ۱۳ آبان دریافت شد. از سوی دیگر در این غرفه‌ها عروسک‌ها و نقاشی‌هایی را برای دانش‌آموزان و کودکان به نمایش گذاشته شد.

راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران

به آتش کشیدن پرچم رژیم اشغالگر قدس و آدمک‌های مقامات آمریکا و این رژیم از جمله بایدن و نتانیاهو، اجرای گروه‌های رزمی‌ و حرکات نمایشی از دیگر برنامه‌های مراسم امسال بود.

اتفاق ویژه مراسم امسال، ثبت شکایت ملت ایران از نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد است؛ بر این اساس متنی که از سوی جمعی از حقوقدانان آماده شده‌، در مسیر راهپیمایی در محل‌ها مشخص قرار داده شده بود و مردم شکایت خود را از دولت آمریکا ثبت کردند. 

راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران

جمعی از دهه هشتادی‌ها و نودی‌های حاضر در مراسم در اقدامی نمادین تابوت رژيم صهیونیستی را بر دوش حمل کردند و مرگ این رژیم جانی را یادآور شدند و در کنار آن اقدام به تشییع نمادین پیکر کودکان غزه کردند.. جمعی دیگر از شرکت‌کنندگان نیز با حمل تصاویر شهید آرمان علی‌وردی و شهید عجمیان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت، بر ادامه راه آنها تأکید کردند.

راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران

یکی از غرفه‌ها با عنوان «خانه سلیمانی» پذیرای کودکان و امضاکنندگان طومار محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی و مقابله با بدعهدی‌های غرب در عمل به برجام بود.

از ساعت 9:20 مراسم به طور رسمی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا با تلاوت آیات ابتدایی سوره مبارکه «اسراء»؛ سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ ﴿۱﴾ وَآتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِبَنِي إِسْرَائِيلَ أَلَّا تَتَّخِذُوا مِنْ دُونِي وَكِيلًا؛ منزه است آن [خدايى] كه بنده‏ اش را شبانگاهى از مسجد الحرام به سوى مسجد الاقصى كه پيرامون آن را بركت داده‏ ايم سير داد تا از نشانه‏ هاى خود به او بنمايانيم كه او همان شنواى بيناست (۱) و كتاب آسمانى را به موسى داديم و آن را براى فرزندان اسرائيل رهنمودى گردانيديم كه زنهار غير از من كارسازى مگيريد(۲)...» از سوی علی میرزاخانی؛ قاری دانش‌آموز و اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی گروه رزم‌نوازان دژبان ارتش آغاز شد.

راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران

در بخش بعدی مراسم بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی از سوی طاها جلالی، نماینده این تشکل قرائت شد که در بخش از آن آمده است: «به رهبر معظم انقلاب عرض می‌کنیم که در صورت صادر شدن اجازه جهاد، شجاعانه به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین خواهیم شتافت و همانند دوران دفاع مقدس مبازره خواهیم کرد؛ ما هرکجا باشیم دست از مبارزه با آمریکا بر نمی‌داریم.

در ادامه آمده است: یوم‌الله 13 آبان یادآور رشادت دانش‌آموزان و دانشجویان این مرز و بوم است؛ امروز به قله نزدیک شده‌ایم و وقت خسته‌شدن نیست. امروز در 13 آبان 1402، پرچم مقدس کشورمان در عرصه‌های جهاد و پیشرفت به اهتزاز درآمده و ایران امروز در نظم جدید جهانی جایگاه ویژه‌ای دارد و بخشی از  این نظم جدید به دست دانش‌آموزان ساخته خواهد شد.»

همچنین در ادامه بیانیه تشکل‌های دانشجویی از سوی امیررضا بخشی‌پور دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت قرائت شد که در بخشی از این بیانیه آمده است: این تسخیر قیامی بود الهی که خداوند با نور هدایتش دل‌های دانشجویان را برای آن وحدت بخشید و به‌واسطه آن؛ ۱۳ آبان را یوم‌اللهی در تاریخ انقلاب قرار داد و صدالبته با توکل به خدای بزرگ‌ این انقلاب با تمامی قیام‌هایش ادامه خواهد یافت و فرزند خلف روح خدا خمینی بزرگ؛ یعنی این سید عزیز؛ خامنه‌ای خیبرشکن؛ ذوالفقار به دست قلعه‌ها را یکی پس از دیگری فتح می‌کند و راه را برای مبارزه ما هموار می‌سازد و در این راه آن‌چنان قاطع و سریع پیش می‌رود که کمتر کسی را توان آن است که در پشت سر او حرکت کند چه رسد که هم‌پای او باشد و هم‌قدمش.

خط امام یعنی تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم! خط امام یعنی ما تصمیم داریم تا پرچم لا اله الا الله را بر قلل رفیع کرامت به اهتزاز درآوریم. خط امام یعنی احقاق حق مستضعفین و پابرهنگان که امام خود بارها فرمود مملکت از آن زاغه‌نشینان است. خط امام یعنی جمهوری اسلامی که امام خود بارها توصیه کرد اگر اسلام را می‌خواهیم باید این جمهوری را حفظ کنیم. خط امام یعنی حاکمیت جمهور مردم و شرکت آن‌ها در تعیین سرنوشت خویش. خط امام یعنی حاکمیت جمهور مردم و شرکت آن‌ها در تعیین سرنوشت خویش. خط امام یعنی اسلام محمد؛ یعنی اسلام علی؛ این بنده رهاشده از تمام قیود و مأمور رها کردن بشر از تمامی اغلال و بردگی‌ها. خط امام یعنی خط حسین؛ یعنی خط هیهات من الذله؛ یعنی خط ممنوعیت سازش با آمریکا چرا که امام فرمود آن‌هایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند. خط امام یعنی خط ابوذر و عمار، یعنی خط میثم تمار، یعنی خط تمامی آنان که سر در راه حریت بخشیدند، یعنی خط اسلام راستین.

 این خط؛ خطی است که جوانان ایرانی ۴۰ سال است برگزیدند و حال که با حفظ وحدت کلمه این آرمان‌ها را در شوارع عربی فریاد می‌زنید بدانید که امروز بر همه جوانان و آزادی‌خواهان واجب است که دولت‌های خود را وادار نمایند تا با دولت غاصب رژیم صهیونیستی قطع کامل ارتباط نمایند و دست ارباب آن یعنی آمریکای جهان‌خوار را از ممالک اسلامی کوتاه نمایند و او را وادار به توقف این نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین نمایند و بدانند که در این راه وعده الهی حتمی است چراکه همو در مصحف شریف خود وعده داد.»

 

راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران

قرائت جمعی صلوات خاصه امام رضا(ع) بخش بعدی مراسم را به خود اختصاص داد. در ادامه دلنوشته ریحانه سادات موسوی از دانش‌آموزان درباره کودکان غزه قرائت شد و سپس قطعه «صدای مرگ بر آمریکا» از سوی سعید صادقی اجرا شد.

سخنرانی خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در تهران بخش بعدی مراسم در تهران بود و سپس گروه سرود دانش‌آموزی «نور دانش»، قطعه «بانی شر» را اجرا کردند.

جمعی از شخصیت‌های لشکری و کشوری اعم از نمایندگان مجلس، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان دولت و قوه قضاییه در کنار اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور یافته بودند.

در بخش بعدی مراسم، قطعنامه پایانی از سوی فاطمه صدرزاده، دختر شهید مصطفی صدرزاده قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: «ما شرکت کنندگان در تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان که روز تبلور خشم الهی و انقلابی ملت ایران علیه «شیطان بزرگ» آمریکای جنایتکار و ایادی استکبار جهانی است، با اعتماد به نصرت الهی و اعتقاد بر استکبارستیزی عقلانی و ندای هیهات منا الذله، مواضع خود را با بانگ رسای الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر به جهانیان اعلام می‌داریم:

1. ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، ضمن تجدید میثاق با معمار گفتمان استکبارستیزی، حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) رمز مقاومت در برابر سلطه جهانی آمریکا و صهیونیزم را پیروی از فرامین رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی امام‌ خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌دانیم.

2. ما ملت مسلمان و ظلم‌ستیز ایران، سیاست‌های دوگانه حکام غربی و خانه پوشالی حقوق بشر و نمایندگان غربی در شورای مضحک امنیت را محکوم و خواستار آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی بوده؛ اعلام می‌داریم بحران منطقه‌ای کنونی غرب آسیا حاصل سیاست‌های تبهکارانه آمریکای جنایتکار در تسلیح، تأمین مالی و تحریک دولت وحشی و تروریستی صهیونیست است .

3. به آمریکا، انگلستان و فرانسه اعلام می‌کنیم که محور مقاومت محدود به غزه و فلسطین نیست و اگر بمباران‌ و کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه متوقف نگردد، هیچ سناریویی را دور از ذهن ندانید و آگاه باشید که هویت ما با هراس‌افکنی در جان اشغالگران گره‌خورده و سلاح‌های ما بی‌تاب و جمجمه‎های شما در تیررس ماست و بهای جان بی‌گناهان، منافع و جان‌های شما خواهد بود.

4. از تمامی کشورهای اسلامی و دولت‌های مستقل می‌خواهیم ضمن محکومیت جدی جنایات ضد بشری و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم نژادپرست صهیونیستی در مجامع بین‌المللی نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل نمایند.

5. ضمن تقدیر از ملت‌های آزاده دنیا و مردم کشورهای اسلامی خاصه ملت انقلابی ایران بخاطر حضور باشکوه، پرمعنا و الهام‌بخش درحمایت از مردم مظلوم غزه و مبارزان فلسطینی اعلام می‌کنیم: تا پیروزی نهايی فلسطین در کنار این ملت مقاوم و قهرمان خواهیم ماند و از مواضع مقتدرانه و دیپلماسی فعال دولت محترم حمایت می‌نمائیم.»

سخنرانی اصلی مراسم تهران، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بود که در بخش از سخنان خود با بیان اینکه از همان ابتدا روحیه مقاومت و مبارزه با ظلم در ذات انقلاب اسلامی بوده، اظهار کرد: مقاومت برای امروز نیست و از ابتدای نهضت مبتنی بر سنت‌های الهی و منطق قرآن کریم و سیره اهل‌بیت(ع) اساس و چارچوب بوده است.

انتهای پیام
captcha