فعالیت 11 مرکز «مهر خانواده» در کردستان
کد خبر: 4177551
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

فعالیت 11 مرکز «مهر خانواده» در کردستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت ۱۱ مرکز «مهر خانواده» یا مرکز ملاقات فرزندان طلاق با حضور مشاوران و با هدف مراقبت و نحوه برخورد با کودکان در سطح استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان امروز، دوم آبان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: برنامه‌های تحولی قوه قضاییه به صورت ابلاغی در حوزه آسیب‌های اجتماعی جهت اجرا برای استان‌ها ارسال می‌شود و علاوه بر آن نیز یکسری برنامه‌ها به صورت استانی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه زنان و خانواده در کل استان ۱۴ مرکز حمایت از زنان و خانواده، ۱۱ مرکز مهر خانواده یا مرکز ملاقات فرزندان طلاق با حضور مشاوران و با هدف مراقبت و نحوه برخورد با فرزندان مشغول به فعالیت هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج با هدف آشنایی زوجین از حقوق خود خبر داد و بیان کرد: در این زمینه تحقیقات انجام شده در قالب یک کتابچه تدوین و منتشر می‌شود و در اختیار زوجین قرار خواهد گرفت.

وی از کاهش آمار طلاق در استان طی یک سال گذشته به همت کارگاه‌های آموزشی و مراکز مشاوره ای قبل از ازدواج و حکمین و مصلحین قرآنی در استان خبر داد و گفت: میزان طلاق توافقی در استان با کاهش ۱۰ درصدی روبه رو بوده است.

اعظمی ادامه داد: طی سال گذشته ۱۵ هزار زوج در این کارگاه‌ها آموزش دیده‌اند و امسال نیز تاکنون حدود ۷ هزار و ۱۰۰ زوج تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: برنامه تشکیل و راه‌اندازی ستاد استانی پیشگیری از سرقت از دیگر برنامه‌های این معاونت با هدف کاهش سرقت در برخی مواردبوده و هدف اصلی این ستاد داشتن استانی عاری از سرقت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، جلوگیری از خرید و فروش و حمل غیر مجاز  سلاح در استان را از دیگر برنامه‌های مهم این حوزه ذکر کرد و افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز و توسعه سامانه‌های کنترل و ثبت تخلفات با هدف کاهش تصادفات در استان در اولویت کار قرار دارد، در این خصوص در رابطه با پرونده سرقت‌هایی که برای مجروحان ایجاد می‌شود، کارگروهی به کمک شرکت های بیمه استان فعال شده که در اسرع وقت به این پرونده ها رسیدگی شده و مطالبات آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: مقابله با زمین خواری و سرمایه‌گذاری ایمن از مهم‌ترین اولویت‌های سیستم آنلاین پنجره واحد مدیریت زمین است که با هدف کاهش و جلوگیری از تخریب و تصرفات غیر قانونی اراضی ملی راه اندازی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، فعالیت سامانه مشارکت‌های مردمی و ثبت‌نام سازمان‌های مردم نهاد در این سامانه را از دیگر اقدامات حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان دانست و یادآور شد: این سامانه با هدف جلوگیری و رسیدگی به شکایات و اختلافات این حوزه راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha