آغاز فعالیت رسمی مرکز آموزش جهاددانشگاهی یزد + عکس
کد خبر: 4176813
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

آغاز فعالیت رسمی مرکز آموزش جهاددانشگاهی یزد + عکس

مرکز آموزش سازمان جهاددانشگاهی استان یزد با حضور مسئولان استان در محل ساختمان موقوفه وابسته به امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد مورد بهره‌برداری قرار گرفت و فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.

افتتاح مرکز آموزش جهاددانشگاهی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مرکز آموزش شماره دو سازمان جهاددانشگاهی استان یزد، امروز، 29 مهرماه با حضور مسئولان استان در محل ساختمان موقوفه وابسته به امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد مورد بهره‌برداری قرار گرفت و فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.

محمدرضا دهقانی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در این مراسم گفت: در راستای آماده‌‌سازی و بهره‌برداری ساختمان یک‌ میلیاردتومان هزینه شده و این مرکز با 400 مترمربع فضا در رشته‌های مختلف اعم از زبان انگلیسی، فوریت‌های پزشکی، هنری و ... به ارائه خدمات به فراگیران می‌پردازد.

وی با اشاره به آغاز به‌کار این مرکز از فصل بهار افزود: در تابستان بیش از یک هزار نفر از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند و تاکنون بیش از 1800 نفر در رشته‌های مختلف این مرکز آموزش دیده‌اند.

دهقانی با اشاره به اینکه مرکز به نام امامزاده سیدنصرالله(ع) مزین شده است بیان کرد: با توجه به اینکه نیت واقف در زمینه آموزش بوده است، این مرکز آموزشی در بلوار دهه فجر ایجاد شد تا اقشار مختلف بتوانند در رشته‌های کاربردی از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی نهادی عمومی غیردولتی است، بر استفاده از ظرفیت مشترک با نهادهایی همچون اوقاف، شورای شهر و شهرداری تأکید کرد و با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان برای ایجاد فرهنگسرا در یزد گفت: آمادگی داریم با همکاری سایر نهادهای یادشده، ضمن ایجاد این فرهنگسرا، پردیس پارک فناوری‌های نرم نیز ایجاد شود. همچنین در راستای اهمیت موضوع جوانی جمعیت، طرحی پیش بینی شده که آمادگی داریم با همکاری سایر نهادها، پروژه مشترکی ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این مراسم گفت: وقف بسیار متنوع و در همه زمینه‌ها مؤثر است و این سنت حسنه صدقه جاریه‌ای است که ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقف یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است بیان کرد: خوشبختانه با همکاری جهاددانشگاهی در ساختمان موقوفه وابسته به امامزاده سیدنصرالله(ع)، که با نیت آموزش همراه است، مرکز آموزشی در رشته‌های متنوع ایجاد شده و اقشار مختلف می‌توانند از آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

صادقی افزود: استان یزد اکنون 46 هزار رقبه دارد و قطعاً به همین میزان رقبه هنوز یا شناسایی نشده و یا در دست متولی است که در سامانه مربوط به اوقاف ثبت نشده و لذا در صورتی که این رقبات شناسایی و استفاده شود، خدمت بزرگی به استان خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی باید مبلغ وقف باشد، بر اطلاع‌رسانی تنوع وقف در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و بیان کرد: استان یزد اراضی وقفی و همچنین خانه‌های وقفی در بافت تاریخی دارد که بلااستفاده رها شده و لذا آمادگی داریم این وقف‌ها را در حوزه سرمایه‌گذاری احیا کنیم.

سیدجواد خادم، مدیر اداره برنامه‌ریزی معاونت آموزش سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد نیز در این مراسم گفت: سازمان جهاددانشگاهی استان یزد چهار مرکز فعال دارد که مرکز شماره یک در ساختمان ستادی واقع در بلوار شهدای گمنام با هدف آموزش کارکنان دولت ایجاد شده و همچنین مرکز شماره دو در بلوار دهه فجر و ساختمان موقوفه امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد، مرکز شماره سه در آزادشهر و مرکز شماره چهار در امامشهر در حال ارائه خدمات هستند. همچنین یک مرکز آنلاین آموزش‌های لازم را به متقاضیان این بخش ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: مرکز شماره دو سازمان واقع در طبقه فوقانی ساختمان موقوفه نصر در قالب توافقی که با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان صورت گرفت، به صورت استیجاری، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت را در رده‌های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان انجام می‌دهد.

خادم یادآور شد: دوره‌های آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در چهار ترم، بهار، تابستان، پاییز و زمستان برگزار و تاکنون با استقبال خوب شهروندان همراه بوده است.

انتهای پیام
captcha