وحدت داخل کشور، حول همکاری برای حفظ منافع ملی است
کد خبر: 4172626
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

وحدت داخل کشور، حول همکاری برای حفظ منافع ملی است

یک تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه گفت: در داخل کشور، وحدت حول همکاری برای حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی است و در سطح منطقه نیز وحدت باید حول محور همکاری برای تأمین منافع ملت‌های مسلمان، دفع توطئه‌های دشمنان امت اسلامی و آزادی قدس شریف شکل گیرد.

صباح زنگنه، تحلیل‌گر مسائل خاورمیانهصباح زنگنه، تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به افزایش همگرایی و وحدت در بین کشورهای منطقه، اظهار کرد: اندیشه وحدت در جمهوری اسلامی از بدو تأسیس ملاک عمل قرار گرفت و برنامه‌ها و فعالیت‌ها عمدتاً حول این محور صورت گرفته است و یکی از تجلی‌های وحدت این است که پیروان مذاهب مختلف، با یکدیگر متحد باشند و حول محور منافع و امنیت ملی عمل کنند.

وی افزود: اکنون شاهدیم وحدتی که در داخل کشور ایجاد شده، به سطح منطقه نیز تسری یافته است و شعارها و برنامه‌های مقامات کشور نیز بر این موضوع تأکید دارد. در داخل کشور، وحدت حول همکاری برای حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی است و در سطح منطقه نیز وحدت باید حول محور همکاری برای تأمین منافع ملت‌های مسلمان، دفع توطئه‌های دشمنان امت اسلامی و آزادی قدس شریف شکل گیرد.

این تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه با بیان اینکه نقطه آرمانی وحدت در سطح منطقه آن جایی است که تمام دولت‌ها و ملت‌ها برای منافع و امنیت مشترک کار کنند، بیان کرد: کشورهای منطقه باید از بروز تفرقه جلوگیری کنند و هرگاه بخشی از امت اسلامی دچار مشکل شد، سایر کشورهای منطقه برای یاری‌رسانی به آن تلاش کنند تا با کوششی جمعی، مشکلات خاورمیانه مرتفع شود.

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌ اسلامی ادامه داد: در راستای رسیدن به وحدت، از سمت کشورهای مختلف منطقه شعارهایی مطرح می‌شود، اما عملی شدن این شعارها به برنامه‌ریزی‌های دقیق نیاز دارد و تا این برنامه‌ها با همفکری بین تمام سران منطقه تدوین نشود، راه به جایی نمی‌برد.

زنگنه با اشاره به وجود وحدت در داخل ایران، گفت: در داخل کشور نه تنها وحدت میان پیروان مذاهب باید تحکیم شود، بلکه باید میان تمام جریانات سیاسی معتقد به اسلام و پایبند به استقلال و آزادی کشور هم وحدت وجود داشته باشد و ملت ایران با هر سلیقه‌ای در زمینه سیاسی، با یکدیگر متحد باشند، هیچ بخشی از جامعه ایرانی کنار گذاشته نشود و اقدامات در راستای جذب حداکثری باشد.

انتهای پیام
captcha