تمجید از احیای جایگاه مصر در زمینه تلاوت و ابتهال
کد خبر: 4172148
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

تمجید از احیای جایگاه مصر در زمینه تلاوت و ابتهال

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر از احیای جایگاه این کشور در زمینه تلاوت و ابتهال به ویژه از طریق تقویت فعالیت‌های قرآنی در این کشور در چند سال اخیر تمجید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، از رونق فعالیت‌های قرآنی و در پی آن احیای جایگاه مصر در زمینه تلاوت و ابتهال در سطح جهان تمجید کرد.

به گفته وی در سال‌های اخیر، شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی از جمله برگزاری سالانه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از سوی وزارت اوقاف مصر، تجلیل از قاریان برجسته قرآن کریم و اطلاق نام این بزرگان بر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و همچنین افزایش جوایز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کنار افزایش حمایت‌های مالی از قاریان قرآن از محل درآمدهای موقوفات، افزایش حلقه‌ها و محافل قرآنی، تأسیسی بیش از سی مرکز ویژه حافظان قرآن کریم در سراسر مصر به‌منظور خدمت به قرآن کریم، علوم و تفسیر آن، توسعه برنامه‌های حفظ قرآن از راه دور و افتتاح دارالقرآن در پایتخت اداری جدید مصر از جمله مهم‌ترین این فعالیت‌ها و اقدامات بوده است.

وزیر اوقاف مصر افزود: ابتهال‌خوانی نیز از جمله فعالیت‌هایی بوده که در سال‌های اخیر با رونق بسیار در مصر مواجه شده است. به شکلی که وزارت اوقاف مصر در مراسم‌ و کنفرانس‌های بین‌المللی مختلف با حضور وزرا، مفتیان و علما از سراسر جهان از ابتهال‌خوانان برجسته مصر دعوت کرده است تا در این مراسم برنامه اجرا کنند، اقدامی که منجر شده ابتهال‌خوانی در مصر بار دیگر مورد تحسین جهانیان قرار گیرد و شاهد دعوت‌های مختلف از سراسر جهان برای حضور ابتهال‌خوانان مصری در مراسم مختلف باشیم.

انتهای پیام
captcha