میلاد نبی مکرم اسلام، فصل نوینی از تقویت باور وحدت بود
کد خبر: 4171690
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

میلاد نبی مکرم اسلام، فصل نوینی از تقویت باور وحدت بود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: میلاد فرخنده نبی مکرم اسلام، فصل نوینی از تقویت این باور بود که الجَماعةُ رَحمَةٌ و الفُرْقَةُ عَذابٌ و به راستی که وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی به مناسبت هفته وحدت پیامی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

به نام خدا

«ما در جمهوری اسلامی این هفته را، یعنی از دوازدهم تا هفدهم [ربیع‌الاول] را، به عنوان هفته‌ وحدت نامگذاری کرده‌ایم. این یک نامگذاری محض نیست، یک حرکت سیاسی و تاکتیکی هم نیست؛ این یک اعتقاد و ایمان قلبی است». مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

مستندات تاریخی به خوبی ثابت می‌کنند بشر در هر دوره و شرایطی، از تفرقه و پرهیز از اعتصام به ریسمان یگانگی خداوند، آسیب دیده و همواره در معرض جنگ‌های خانمانسوز، نسل کشی‌ها و غارتگری‌ها بوده است، لذا پیامبران الهی برای جلوگیری از تکرار چنین مسایلی همچون چراغ‌هایی روشن در مسیر ملت‌ها قرار گرفتند تا آنها را به وحدت، یکپارچگی و انسجام هدایت نمایند و بدون تردید میلاد فرخنده نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه، فصل نوینی از تقویت این باور بود که الجَماعةُ رَحمَةٌ و الفُرْقَةُ عَذابٌ و به راستی که وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است.

اینجانب میلاد با سعادت رسول صلح و بیداری، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و سرچشمه علم و حكمت و مؤسس مذهب جعفری امام جعفر صادق علیه السلام و نیز هفته وحدت، این میراث گرانبهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه که نوید بخش همدلی و همبستگی برای نیل به اهداف عالیه اسلامی است، را به تمامی مسلمانان جهان و به ویژه مردم متدین استان كه با وحدت دیرپا و ماندگار خود، خراسان جنوبی را به عنوان سرزمین مودت بین شیعه و سنی در ایران اسلامی بلند آوازه كرده اند، تبریک گفته و ضمن ارج نهادن به این یکپارچگی ستودنی در سایه اسلام، امید آن دارم که در ظل عنایات حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف و با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری حفظه الله، با تقویت و گسترش این روحیه همبستگی و وفاق، شاهد بالندگی و سربلندی بیش از پیش این دیار پایدار باشیم.

انتهای پیام
captcha