روزی که 2 ستاره سپاه فارس راهی آسمان شدند
کد خبر: 4169819
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

روزی که 2 ستاره سپاه فارس راهی آسمان شدند

امروز مصادف با سالروز شهادت دو تن شهدای شاخص استان فارس از مؤسسان و فرماندهان نخست سپاه شیراز است که در سال 1360 توسط منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

شهیدان ملاشفیع و فیروزی، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، امروز، 28 شهریورماه مصادف با سالروز شهادت دو تن از شهدای شاخص استان فارس در سال 1360 شمسی است که توسط منافقان کوردل در شیراز به شهادت رسیدند.

شهید حیدرعلی ملاشفیع، یکی از مؤسسان سپاه شیراز بود که در سال 60 در چنین روزی در ابتدای خیابان آزادگان شیراز توسط منافقان به شهادت رسید. وی متولد سال 1343 شهرستان زرقان استان فارس است که از پنج سالگی به فراگيری قرآن روی آورد و انس و الفتی بی‌نظیر با قرآن و آموزه‌های آن داشت.

این شهید بزرگوار در تظاهرات و راهپیمایی 22 بهمن 57 در شیراز حضور پررنگی داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهت خدمت به انقلاب اسلامی وارد سپاه شد و به فعالیت پرداخت.

وي علاوه بر آن در خارج از محيط سپاه به ويژه در مساجد و تكايا نيز فعاليت‌های گسترده‌ای داشت و تمام این اقدامات موجب شد تا منافقان کوردل درصدد شهادت ایشان برآیند و در نهایت پیش از آنکه این شهید بزرگوار توفیق حضور در جبهه‌های دفاع حق از باطل در دوران دفاع مقدس را پیدا کند، توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

همچنین امروز مصادف با سالروز شهادت شهید مهدی فیروزی، شهید شاخص اطلاعات کل کشور است که این شهید بزرگوار نیز در همان سال 60 توسط منافقان کوردل در مقابل منزل خود با 20 گلوله به شهادت رسید.

شهید فیروزی، مسئول واحد اطلاعات سپاه فارس بود و دشمنان هراس زیادی از ایشان داشتند اما متأسفانه منافقا توسط نیروی نفوذی که در سپاه به نام عطازاده داشتند، توانستند موقعیت شهید فیروزی را شناسایی کنند و ایشان را به شهادت برسانند و البته بعدها این نیروی نفوذی شناسایی و دستگیر و اعدام شد.

این شهید بزرگوار در 1335 در شیراز و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و مدارج علمی را یکی پس از دیگری طی کرد تا آنکه تحصیلاتش را با موفقیت در رشته برق صنعتی در مقطع دیپلم به پایان رساند و در موسسه آموزش عالی انستیتو تکنولوژی برای ادامه تحصیل ثبت‌نام کرد در عین حال پیش از انقلاب اقدامات متعددی برای مقابله با رژیم طاغوت انجام داد.

وی در سال‌های 1353 و 1354 به نقاط مختلف کشور رفت و با علمایی که ساواک آن‌ها را تبعید کرده بود، ملاقات‌ می‌کرد و پیام آن‌ها را به مردم می‌رساند و از سال 1354 به کشورهای فرانسه و انگلیس و آمریکا به‌مدت دو سال و نیم سفر کرد و مدتی نیز در جنوب لبنان به آموزش دوره چریکی با شهید چمران گذراند، سپس مسئولیت گزینش نیروهای اعزامی به لبنان را بر عهده گرفت.

شهید فیروزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران بازگشت و اوایل تاسیس سپاه پاسداران به آن پیوست و اولین فرمانده اطلاعات سپاه استان فارس بود. کتاب این شهید بزرگوار در حال تدوین است و پس از تکمیل شدن به بازار ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha