اختصاص روزانه 35 دستگاه ناوگان اتوبوسی برای انتقال زائران البرزی به مشهد مقدس
کد خبر: 4169343
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

اختصاص روزانه 35 دستگاه ناوگان اتوبوسی برای انتقال زائران البرزی به مشهد مقدس

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: برای انتقال زائران امام رضا(ع) در ایام پایانی ماه صفر روزانه به طور میانگین 35 دستگاه ناوگان اتوبوسی از این استان به مشهد مقدس اعزام شد.

مشهد مقدس

میثم قدمی، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به بسیج همه امکانات در حوزه‌ حمل و نقل عمومی استان برای اعزام زائران استان به مشهد مقدس گفت: برای اعزام زائران امام رضا (ع) از روز 20 شهریور تا 31 شهریورماه برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است تا بهترین شرایط برای سفر زائران به مشهد مقدس توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در این ایام اوج این سفرها روزانه به طور میانگین 35 دستگاه ناوگان از البرز به خراسان رضوی اعزام شدند، افزود: تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان به کار گرفته شد تاجابه‌جایی مسافران بدون مشکل انجام شود و با توجه به همکاری و همراهی مطلوب شرکت‌ها و مالکان ناوگان اتوبوسی علاوه بر تامین نیاز برای بازگشت زائران استان البرز، به سایر استان‌های کشور نیز ناوگان کمکی اعزام شده است.

این مسئول در ادامه به جابه‌جایی زائران اربعین اشاره کرد و گفت: از ابتدای طرح سفرهای اربعین خدمت‌رسانی به زائران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان آغاز شد و تا پایان طرح به‌طور ویژه در دستور کار این اداره‌کل قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه برای بازگشت زائران تمام تمهیدات لازم انجام و جابه‌جایی زائران به بهترین شکل ممکن انجام شد، گفت: از 27 مرداد تا 20 شهریورماه، 32 هزارو 165 زائر توسط یک هزار و 399 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی به مرزهای کشور اعزام شدند.

قدمی با اشاره به اینکه از این تعداد 22 هزارو 134 زائر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز مهران اعزام شدند، افزود: امسال استقبال مردم برای استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافری برای سفر اربعین بسیار خوب بود.

این مسئول با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته در خصوص تسهیل راهپیمایی اربعین، اظهارکرد: برای تحقق این هدف جلسات متعددی با مدیران مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی سطح استان برگزار شد تا نسبت به نظافت مجتمع‌ها و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به زائران توجه ویژه داشته باشند و طی آن، نظارت و بازدیدهایی از سوی کارگروه استانی و نیروهای شهرستان‌ها نیز انجام شد تا در صورت مشاهده کاستی‌ها اقدام لازم نسبت به رفع مشکلات اجرایی شود.

وی بیان کرد: همچنین به منظور جابه‌جایی زائران به سمت مرز، میزهای خدمت در پایانه مسافربری شهید کلانتری کرج با حضور رئیس و کارشناسان اداره مسافر جهت ارائه خدمت بهتر به مردم برپا شد.

قدمی در پایان گفت: راهداری این استان تمام توان خود را برای خدمت رسانی به زائران اربعین به کار گرفت تا همچون سال‌های گذشته این حرکت بزرگ معنوی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

انتهای پیام
captcha