ریزش معدن طزره دامغان
کد خبر: 4166894
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

ریزش معدن طزره دامغان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن شرکت ذغال‌سنگ  البرز شرقی در طزره دامغان، تونل ریزش کرد و ۶ نفر در معدن محبوس شدند.

ریزش معدن طزره دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، کمال طاهریان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از فروریختن یکی از معادن در شمال دامغان خبر داد و گفت: شب گذشته، ۱۲ شهریور، بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن شرکت ذغال‌سنگ  البرز شرقی در طزره دامغان، تونل ریزش کرد و ۶ نفر در معدن محبوس شدند.

وی ادامه داد: بر اثر این انفجار تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شدند که در همان محل درمان شدند.

طاهریان با بیان اینکه از دقایق اولیه حادثه، نیروهای هلال‌احمر و اورژانس در محل حاضر شدند و تلاش‌ها برای دسترسی به محبوسان ادامه دارد اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان دامغان با حضور استاندار سمنان، فرماندار دامغان و سایر مسئولان تشکیل شده است.‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: به محض اطلاع از وقوع حادثه، در محل حاضر شد و فرماندهی میدانی عملیات جست‌وجو و نجات را به عهده دارند.

همچنین سید محمدرضا هاشمی، استاندار نیز از دقایق ابتدایی وقوع حادثه انفجار در معدن البرز شرقی دامغان، به همراه فرماندار دامغان، نیروهای انتظامی و امدادی، در محل حادثه حضور یافت و ضمن بازدید میدانی از عملیات امداد و نجات، از نزدیک وضعیت امدادرسانی را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

در پی انفجار عصر روز یکشنبه(۱۲ شهریور) در معدن رزمجاه طزره در شمال شهرستان دامغان (از مجموعه معادن البرز شرقی) که منجر به محبوس شدن 6 کارگر معدن شده، و استاندار سمنان به محض اطلاع از این خبر، با حضور فوری و میدانی در محل حادثه، مدیریت بحران و عملیات نجات کارگران محبوس را شخصا فرماندهی می‌کند.‌

گروه‌های امدادی هلال‌احمر و اورژانس برای بررسی و امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند، اما هنوز موفق به بازگشایی معدن نشده‌اند و تا زمانی که ورودی مسدود شده‌ی معدن بر اثر ریزش بازگشایی نشود، نمی‌توان درباره وضعیت جسمانی ۶ کارگر محبوس اظهارنظر کرد.

با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی، عملیاتی و پشتیبانی و پیگیری تمامی مسئولان مدیریت بحران استان سمنان و شهرستان دامغان، در کمتر از ۱۰ ساعت از انفجار معدن رزمجاه طزره، پیکر بی‌جان ۶ نفر از محبوس‌شدگان این حادثه کشف شد.‌

بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی‌صفت، در تونل محل حادثه‌ی انفجار معدن محبوس شده بودند و فعالیت تیم پیشران برای ایمن‌سازی محل و ورود به تونل برای امدادرسانی ادامه داشت و نهایتأ پیکر بی‌جان این ۶ کارگر بامداد امروز(دوشنبه، ۱۳ شهریور) پیدا شد.

یادآور می‌شود این برای چندمین‌بار در طول یک‌سال گذشته است که معدن ذغال‌سنگ طزره دامغان دچار حادثه‌ای تکراری می‌شود.

انتهای پیام
captcha