تقویت ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری در دهه پایانی صفر
کد خبر: 4166495
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

تقویت ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری در دهه پایانی صفر

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد از تقویت سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی در خطوط منتهی وعبوری از حرم مطهر رضوی و تقویت سرویس‌دهی قطار شهری در دهه پایانی صفر خبر داد.

قطارشهری مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمهدی امانی میبدی، رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد در تشریح اهم اقدامات کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد، اظهار کرد: تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در شب اربعین حسینی تا سقف ۱۵۰ دستگاه، سرویس‌دهی ویژه در روز اربعین حسینی(ع) به زائران و مجاوران در سطح شهر و خطوط منتهی به حرم مطهر علاوه بر خطوط فعلی تا سقف ۲۵۰ دستگاه، تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی در شب رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا سقف ۱۰۰ دستگاه از جمله اقدامات ناوگان اتوبوسرانی در این ایام است.

وی با اشاره به سرویس‌دهی ویژه در روز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا سقف ۲۵۰ دستگاه، ادامه داد: از دیگر اقدامات می‌توان به تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) تا سقف ۱۵۰ دستگاه، سرویس‌دهی ویژه در روز شهادت امام رضا(ع) علاوه بر خطوط فعلی تا سقف ۲۵۰ دستگاه و فعالیت شبانه‌روزی اتوبوسرانی در خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر رضوی در ۱۱ خط اتوبوسرانی و سرویس‌دهی خطوط ویژه (شاتل) از مکان‌های اعلامی ستاد دهه آخر صفر، اشاره کرد.

امامی با  اشاره به آماده باش گشت‌ها جهت رسیدگی به شکایات در حوزه تاکسیرانی، افزود: نظارت عملکردی بر ناوگان تاکسیرانی در پایانه‌ها و هسته مرکزی تشدید خواهد شد و بر نرخ کرایه تاکسی نیز نظارت خواهیم کرد.

رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در دهه پایانی صفر سرویس‌دهی خطوط قطار شهری نیز تقویت خواهد شد، گفت: در شب و روز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام رضا(ع) افزایش یک ساعت سرویس‌دهی در خط یک و دو و کاهش دو دقیقه سرفاصله اعزام در خطوط یک قطارشهری را داریم و از روز رحلت پیامبر(ص) تا شهادت امام رضا(ع) در خطوط یک و دو قطار شهری سرویس‌دهی صلواتی خواهد شد.

آماده‌سازی فضای پارکینگ‌ها در دهه آخر صفر در هسته مرکزی شهر

وی ادامه داد: در مجموع 7029 فضای پارک در هسته مرکزی شهر وجود دارد که شامل 23 پارکینگ ثابت با ظرفیت 3930 فضای پارک، ۱۱ پارکینگ موقت با ظرفیت 3099 فضای پارک است.

امامی ادامه داد: همچنین حدود ۲۱ مرکز پارکینگ موقت با ظرفیت 9200 فضای پارک فضای پارک در صورت اخذ زمین و آماده‌سازی زمین‌های راه‌آهن و گمرک برای فضای پارک خودرو پیش‌بینی کرده‌ایم. لازم به ذکر است که فضای پارگینگ اضطراری برای اتوبوس‌های برون‌شهری پیش‌بینی شده است.

رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد بیان کرد: برای کنترل انضباط ترافیکی در شهر اقداماتی همچون تشدید گشت‌های نظارتی، انضباط ترافیکی ناوگان حمل و نقل باری در مبادی ورودی و هسته مرکزی شهر با همکاری پلیس راهور و فعالیت شبانه روزی مرکز کنترل ترافیک در این ایام دردستور کار است.

وی گفت: از دیگر اقدامات می‌توان به پیش‌بینی ۵ دستگاه جرثقیل سنگین، ۴ دستگاه خودروبر و ۸ دستگاه امداد خودرو جهت ارائه خدمات در زمان اضطرار و آماده باش تیم لجستیک دوچرخه‌های اشتراکی که شامل ۳ خودرو و ۳ موتور است، اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha