اربعین رسانه‌ای برای معرفی تمدن اسلامی است
کد خبر: 4165835
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
در نشست اربعین‌شناسی مطرح شد؛

اربعین رسانه‌ای برای معرفی تمدن اسلامی است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اينکه اربعین برای زندگی الگو می‌دهد و صحنه ترسیم نظام ارزش‌های انسانی است، گفت: اربعین ارزش‌ها را از نژاد، رنگ، پوست و قومیت تبدیل به ارزش‌های واقعی انسانی نظیر بخشش، مهربانی، ایثار و خدمت می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدحسین وحیدی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان امبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدحسین وحیدی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان امروز، هفتم شهریورماه در نشست تخصصی «اربعین‌شناسی» ویژه کارکنان جهاددانشگاهی واحد لرستان در سالن جلسات این واحد برگزار شد، با اشاره به اهمیت و فلسفه اربعین، گفت‌: یکی از درس‌هایی که از حادثه و قیام کربلا و عاشورا گرفته می‌شود، جهاد است و روایت‌های زیادی در رابطه با اربعین داریم، از جمله اینکه امام جعفرصادق(ع) از زیارت اربعین به‌عنوان برترین اعمال یاد کرده است.

وی با تأکید بر لزوم شناخت اربعین و اینکه اربعین سفر عشق نیست بلکه سفر عقل است، افزود: در اربعین حسینی تنها تعظیم شعائر دینی مطرح نیست. اولین بعد اربعین بعد فردی است و اختصاص به خود فرد دارد و بعد دیگر آن اجتماعی است.

این کارشناس مذهبی با یادآوری اینکه عاشورای حسینی و قیام عاشورا دو جنبه شهادت و اسارت دارد، ادامه داد: اربعین برای زندگی الگو می‌دهد و صحنه ترسیم نظام ارزش‌های انسانی است کمااینکه جوشش مبارزات از جمله قیام مختار و قیام توابین بعد از اربعین حسینی شروع شد و شکل گرفت.

اربعین رسانه ما برای معرفی تمدن اسلامی است 

حجت‌الاسلام وحیدی با بیان اینکه اسرای کربلا در ایام اربعین به سرزمین نینوا بازگشتند تا عاشورا را یادآوری کنند، اضافه کرد: اسارت تنها رسانه اربعین بود و می‌طلبد برای محرم و اربعین هزینه کنیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه قوت و اقتدار و عظمت اسلام به اربعین حسینی است، گفت: در واقع اربعین فناوری ماست و با توجه به تلاش رسانه‌های ضد اسلامی بر کم‌اهمیت جلوه دادن اربعین است باید از این ظرفیت استفاده و آن را به جهانیان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن روی اختلافات بین شیعه و سنی، عرب و عجم، اختلافات قومی مانور می‌دهد تا شاید به خیال خود اربعین را بی‌اهمیت جلوه دهد، افزود: اربعین ارزش‌ها را از نژاد، رنگ، پوست و قومیت تبدیل به ارزش‌های واقعی انسانی نظیر بخشش، مهربانی، ایثار، خدمت، علم و دانش می‌کند.

حجت‌الاسلام وحیدی با بیان اینکه اربعین رسانه ما برای معرفی ایران، جمهوری اسلامی، اسلام، شیعه و تمدن اسلامی است، ادامه داد: اربعین نشانه اتحاد جهان اسلام به ویژه عراق و ایران است و باعث می‌شود فهم مشترک با کشورهای منطقه  پیدا کنیم.

وی حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین را مهم دانست و با بیان اینکه در پیاده‌روی اربعین باید در رابطه با برادری بین ایران و عراق روشنگری و جهاد تبیین کنیم، افزود: اربعین ویژگی‌های خاصی دارد از جمله اینکه فراتر از دولت‌هاست، به جناح سیاسی و گروه‌های فکری خاصی اختصاص ندارد و یک اتحاد مردمی است و می‌طلبد دولت‌ها قوانین و مقررات مربوط به سفر اربعین را تسهیل کنند.
انتهای پیام
captcha