مشارکت دارویی هلال احمر البرز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین
کد خبر: 4165711
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

مشارکت دارویی هلال احمر البرز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از جمع‌آوری و ارسال داروهای ضروری زائران اربعین حسینی توسط جمعیت هلال احمر این استان خبر داد.

ارسال دارو هلال احمر البرز به عراق

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر البرز، محمدباقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از جمع‌آوری و ارسال داروهای ضروری زائران اربعین حسینی توسط جمعیت هلال احمر این استان خبر داد و گفت: جمع‌آوری این داروها در قالب پویش «مرهم زائر ۲» با همکاری خانه‌های هلال و شعب جمعیت هلال احمر شهرستان‌های این استان و به همت اعضا و مشارکت خیرین و مردم انجام شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح زائر ۲ با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در پیاده‌روی اربعین در قالب تأمین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز زائران صورت گرفته و تا اربعین ادامه خواهد داشت.

خلفی بیان کرد: خیرین و مردم استان البرز می‌توانند داروهای اهدایی خود را که دارای تاریخ انقضای بیش از شش ماه و بسته‌بندی مناسب هستند به خانه‌های داوطلب در سطح این استان تحویل دهند تا توسط نیروهای متخصص داوطلب پایش و تفکیک شده و برای درمان زائران اربعین حسینی مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول یادآور شد: از مازاد داروهای اهدایی در کاروان‌های سلامت هلال احمر برای اهدا به بیماران مناطق کمتربرخوردار نیز استفاده خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز بیان کرد: تجهیزات پزشکی قابل استفاده بیماران نیز در کنار انجام این طرح تحویل گرفته می‌شود و خیرین می‌توانند با اهدای ویلچر، عصا، واکر و تخت بیمار در تجهیز امکانات بانک امانات تجهیزات پزشکی و کمک به درمانگاه‌های مستقر در مسیرهای پیاده‌روی اربعین و تسهیل امور زائران مشارکت کنند.

وی گفت: اکنون تیم‌های تخصصی پزشکی ـ امدادی این استان در درمانگاه شبانه‌روزی که توسط هلال احمر این استان برپا شده است مستقر هستند.

خلفی اظهار کرد: این تیم ۵۰ نفره پزشکی ـ امدادی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین عازم کربلا شدند و علاوه بر خدمات پزشکی، امدادرسانی نیز خواهند داشت. یک درمانگاه شبانه‌روزی در مسیر نجف به کربلا در عمود ۹۹۱ راه‌اندازی شده است و تیم‌های پزشکی شامل پزشک، پیراپزشک، پرستار و امدادگر در آن مستقر هستند.

انتهای پیام
captcha