همایش قرارگاه‌های محلات اسلامی در خمام برگزار شد
کد خبر: 4164107
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱

همایش قرارگاه‌های محلات اسلامی در خمام برگزار شد

همایش قرارگاه‌های محلات اسلامی شهرستان خمام امروز با سخنرانی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و حضور اقشار مختلف در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

همایش قرارگاه‌های محلات اسلامی در خمام برگزار شد

به گزارش ایکنا از گیلان، همایش قرارگاه‌های محلات اسلامی شهرستان خمام امروز، 30 مرداد ماه همزمان با گرامیداشت روز جهانی مسجد با حضور اقشار مختلف در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

محمد جلائی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تأکید بر اینکه تقوا تأثیر و خروجی حضور در مسجد است، اظهار کرد: قرآن کریم هدف از خلقت به ویژه خلقت انسان‌ را پرستش عنوان کرده و در قرآن کریم می‌فرماید «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ؛ و جن و انس را نيافريدم جز براى آنكه مرا بپرستند».

وی افزود: قطعا هدف از پرستش الهی رسیدن به کمال است و در همین راستا خداوند سبحان پیامبر عظیم الشأن خود ابراهیم و اسماعیل را مأمور ساختن اولین بیت یعنی مسجدالحرام و کعبه قرار داد و این نشان از اهمیت این مکان‌های مهم دارد؛ طبق فرموده خداوند متعال مسجد مکانی است که بنیان آن باید بر اساس تقوا باشد و در قرآن و به تفسیر آن در کلام معصومین(ع) برای حضور در این مکان تأکید شده است.

جلائی با بیان اینکه تقوا تأثیر و خروجی حضور در این مکان مقدس است، افزود: تقوا یعنی پرهیز از آن چیزی که خداوند سبحان آن را نمی‌پذیرد و در مقابل آن، عمل به دستوراتی است که خداوند سبحان برای کمال و تعالی ما وضع کرده است. احکامی که خداوند متعال وضع کرده برای رسیدن انسان به جایگاه واقعی خودش است که از جمله این احکام نماز آن هم به جماعت و در مساجد است.

اسفندیار جوشن، فرماندار شهرستان خمام هم در این مراسم اظهار کرد: مساجد باعث احیای اسلام و ایران اسلامی شد و همانگونه که بنیانگذار راحل انقلاب امام خمینی(ره) فرمود «مساجد سنگر است» امروز نیز باید همین تفکر ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر مساجد را پویا و فعال و با حضور همه اقشار جامعه داشته باشیم جلوی شبهات گرفته می‌شود، افزود: مساجد فعال زمینه جذب مردم به فعالیت‌های مختلف را فراهم می‌کنند. همانگونه که در اوایل انقلاب اینگونه بود و حتی اختلافات خانوادگی را در مساجد حل می‌کردند، امروز نیز مساجد باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند زیرا هرجاکه ما از کلام نورانی خداوند فاصله گرفتیم ضربه خوردیم.

جوشن تأکید کرد: کلام وحی الهی ماندگار است و در همین راستا باید مساجد را فعال کنیم همانگونه که در اوایل انقلاب بود، روشنگری‌ها و حتی کمک‌های مردمی همه با محوریت مسجد انجام می‌شد اگر مسجد فعال بود به علت حضور نسل‌های مختلف بود که در مسجد می‌آمدند و امروز نیز باید زمینه حضور اقشار مختلف را در مساجد فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام هادی حبیبی، امام جمعه خمام هم در این همایش با تأکید بر اینکه مسجد سنگر است، اظهار کرد: در حالی که مساجد امروزه فقط برای نماز خواندن و اذان گفتن خلاصه شده است این در حالی است که سنگر در مقاومت برای حفظ نظام و کیان کشور است سنگر مسجد نیز باید از معنویت اقشار مختلف صیانت کند. تأثیرگذاری مساجد بسیار زیاد است دشمنان ما اول سعی می‌کنند مساجد را تخریب کنند اگر نتوانستند مساجد را تخریب کنند تلاش می‌کنند مساجد را بی‌خاصیت جلوه بدهند.

حبیبی تصریح کرد: بی خاصیت کردن مساجد این است که مسجد سکولار می‌شود یعنی فقط نماز بخوان و برو و دیگر با مسائل سیاسی و اجتماعی کاری نداشته باش در حالی که قرارگاه‌های اسلامی محلات در این راستاست که اقشار مختلف مردم را کنار هم گرد آورده و باید تلاش کنیم نقشه دشمن را نقش بر آب کنیم. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم هفت مأموریت برای مساجد مشخص کرده، قطعا خروجی گام دوم انقلاب، احیای مساجد است.

سرهنگ کیانوش شوشتری اخوان، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج خمام هم در این مراسم اظهار کرد: برای تشکیل جامعه اسلامی باید محلات خود را اسلامی کنیم. نقش ما باید بر این قرار بگیرد که اصلی‌ترین و مستحکم‌ترین پایه فرهنگی این انقلاب بر اساس پایه‌های معنویت شکل گرفت و باید در همین مسیر ادامه داشته باشد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج خمام با بیان اینکه امروز باید احساس مسئولیت و خودجوشی و ظرفیت‌های عظیم مردم را پای آرمان‌های انقلاب اسلامی بیاوریم، تصریح کرد: یک مجموعه نمی‌تواند به تنهایی کار را پیش برود و همه مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به قرارگاه محلات اسلامی همراهی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha