ارسال پیام تهدید نئونازی‌ها به مسجدی در شمال آلمان
کد خبر: 4160220
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

ارسال پیام تهدید نئونازی‌ها به مسجدی در شمال آلمان

مسجدی در ایالت ساکسونیا واقع در شمال آلمان، نامه‌ای تهدیدآمیز از سازمان تروریستی «نازی‌های زیرزمینی» مبنی بر لزوم توقف فعالیت‌های خود دریافت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رأی الیوم، این نامه تهدیدآمیز حاوی تصویر صلیب شکسته (نماد نازی‌ها) و امضای سازمان تروریستی موسوم به «نازی‌های زیرزمینی» است.

بر اساس بیانیه‌ای که جمعه، 13 مرداد از سوی هیئت مدیره این مسجد منتشر شد، این پیام به ایمیل مسجد اتحادیه امور مذهبی ترکی ـ اسلامی واقع در شهر «برامشا» ارسال شده است.

در این پیام عباراتی توهین‌آمیز به اسلام و تهدیدهایی از این قبیل آمده است: «اگر این‌گونه ادامه دهید، همان کاری را که با یهودیان کردیم با شما خواهیم کرد و این روز چندان دور نیست.»

احمد ارماق، رئیس هیئت مدیره این مسجد، در بیانیه انتشار یافته گفته است که مسجد دیگری نیز در این منطقه اوایل هفته پیش نامه تهدیدآمیزی از همین سازمان دریافت کرده است.

ارماق تأکید کرد: ما نگران ارسال پیام‌های تهدیدآمیز مشابه به مساجد مختلف در منطقه خود هستیم و از نهادهای مربوطه می‌خواهیم با حساسیت بیشتری با این رویدادها برخورد کنند.

 با قدرت گرفتن جریان‌های راست افراطی در اروپا، نگرانی‌ها از افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان و مهاجران در این کشورها بالا گرفته است. بسیاری هشدار داده‌اند که با توجه به پیشینه خشونت‌های قومی و دینی در کشورهای اروپای غربی، این وضعیت می‌تواند منجر به فاجعه‌ انسانی جدیدی شود.

انتهای پیام
captcha