سوئد مجوز اقامت عامل هتک حرمت قرآن را بازنگری می‌کند
کد خبر: 4158784
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

سوئد مجوز اقامت عامل هتک حرمت قرآن را بازنگری می‌کند

اداره مهاجرت سوئد اعلام کرد وضعیت اقامت سلوان مومیکا، مهاجر عراقی هتاک به ساحت قرآن کریم را بازنگری می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از نشنال، مجوز اقامت سلوان مومیکا، پناهجوی عراقی که چندین بار در استکهلم به هتک حرمت قرآن اقدام کرده از سوی مقامات سوئدی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است.
 
اداره مهاجرت سوئد روز جمعه اعلام کرد که پس از دریافت اطلاعاتی از مقامات مربوطه و درخواست بررسی اینکه آیا اقامت وی در سوئد باید لغو شود یا خیر، وضعیت مهاجرت او را مجدداً بررسی می‌کند.
 
یکی از نمایندگان این اداره گفت: این یک اقدام قانونی است و زمانی انجام می‌شود که اداره مهاجرت اطلاعات خاصی را دریافت کند و هنوز زود است که در مورد نتیجه پرونده چیزی بگوییم.
 
به گزارش خبرگزاری سوئدی TT، این مرد دارای مجوز اقامت موقت در سوئد است که اعتبار آن در سال 2024 منقضی می‌شود. سوئد در هفته‌های اخیر پس از چندین مورد هتک حرمت و قرآن‌سوزی در کانون توجه بین‌المللی قرار گرفته است. پلیس استکهلم درخواست‌هایی برای سوزاندن کتاب‌های مذهبی دیگر مانند انجیل و تورات دریافت کرده است. دادگاه‌های سوئد حکم داده‌اند که پلیس نمی‌تواند جلوی آتش زدن متون مقدس را بگیرد.
 
دولت اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد گفته است که بررسی خواهد کرد که آیا دلیلی برای تغییر قانون نظم عمومی وجود دارد تا امکان جلوگیری از سوزاندن قرآن را برای پلیس فراهم کند. هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با نفرت ضد مسلمانان به نشنال گفت که از نظر این اتحادیه قرآن‌سوزی در اروپا هیچ جایی ندارد اما افزود که ممنوعیت این اقدامات به هر کشور بستگی دارد. ماریون لالیس گفت که کشورهای اتحادیه اروپا باید توازن بسیار خوبی بین آزادی بیان و آزادی دینی برقرار کنند.
 
او در پاسخ به سؤال نشنال در مورد ممنوعیت‌های احتمالی، گفت که سوزاندن قرآن می‌تواند تحریک به نفرت تلقی شود؛ عملی که کشورهای اتحادیه اروپا باید طبق دستورالعمل سال 2008 برای آن مجازات در نظر بگیرند. اخیرا شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد طرحی را مبنی بر اینکه افرادی که مسئول اعمال هتک حرمت هستند باید پاسخگو باشند تصویب کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا به این قطعنامه رأی منفی دادند.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha