ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در ماه محرم برگزار می‌شود
کد خبر: 4155929
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
در محوطه پیرامونی تئاترشهر

ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در ماه محرم برگزار می‌شود

ویژه‌ برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در سه بخش تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی همزمان با دهه نخست ماه محرم در محوطه پیرامونی محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران با همکاری کانون نمایش‌های آیینی و سنتی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم ویژه‌برنامه‌های نمایشی خود را با عنوان «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌کند.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این ویژه برنامه نمایشی گفت: همه ما ایرانیان علاقه‌مند هستیم در برگزاری مراسم‌ مرتبط با ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) سهمی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» با حضور هنرمندان پیشکسوت در حوزه نمایش‌های تعزیه و آیینی از 28 تیر تا شش مرداد در سه بخش تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی اجرا خواهد شد.

نظری درباره برگزاری این برنامه در محوطه مجموعه تئاتر توضیح داد: این برنامه، نخستین رویداد هنری و ویژه‌‌برنامه فرهنگی است که در محوطه و پهنه تئاتر شهر بعد از اجرای طرح سامان‌دهی و پاک‌سازی این مجموعه برگزار می‌شود تا با استقبال مردم و هنرمندان بر استمرار مسئله حریم تئاتر شهر تأکید شود.

ویژه ‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در ماه محرم برگزار می‌شود

10 شب میزبانی از تعزیه، پرده‌خوانی و نقالی حسینی 

اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز درباره حمایت‌های این انجمن از برگزاری این ویژه‌برنامه گفت: در برگزاری عزای امام حسین(ع) همه باید پای کار بیایند و انجمن هنرهای نمایشی ایران پرداختن به این مسئله را از وظایف مهم خود می‌داند و تمام‌قد به برگزاری هرچه بهتر این برنامه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» با همراهی کانون نمایش‌های آیینی و سنتی کار خود را از چهارشنبه، 28 تیر به مدت 10 شب آغاز می‌کند.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در پایان گفت: جای تشکر دارد که نیروی انتظامی و شهرداری پای کار آمدند و محیط پیرامونی تئاترشهر را سامان بخشیدند تا عموم مردم، هنرمندان و علاقه‌مندان در فضایی امن و مناسب از این بستر فرهنگی و هنری بهره ببرند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در مجالس تعزیه این برنامه، یاد و نام زنده‌یادان علاءالدین قاسمی و حاج‌تقی عزیزی از تعزیه‌گردانن شناخته شده و پیشکسوت کشورمان که طی سال جاری بدرود حیات گفته‌اند گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام
captcha