برخورداری ۳ هزار دانش‌آموز ایلامی از حمایت خیرین
کد خبر: 4155864
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

برخورداری ۳ هزار دانش‌آموز ایلامی از حمایت خیرین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام از برخورداری 3 هزار دانش‌آموز ایلامی از طریق «طرح اکرام و محسنین» از حمایت خیرین خبر داد.

رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد ایلام به گزارش ایکنا  به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام، رضا طاهری، مدیرکل کمیته امداد ایلام، دوشنبه 26 تیرماه در نشست کارگروه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان که با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش و چندین دستگاه اجرایی دیگر برگزار شد، با بیان اینکه 3 هزار دانش‌آموز ایلامی با استفاده از «طرح اکرام و محسنین» تحت حمایت خیرین قرار گرفته‌اند، گفت: در سه‌ماهه نخست امسال 110 میلیارد ریال از طرف خیرین به دانش‌آموزان مددجوی استان کمک شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان زیادی در مناطق و روستاهای محروم استان ایلام به دلایل گوناگون در معرض ترک تحصیل قرار دارند، گفت: کمیته امداد هرساله با هدف جلوگیری از چنین اتفاقی چند خدمت و برنامه تشویقی را برای کمک به تحصیل این دانش‌آموزان در استان اجرا می‌کند.

طاهری ارائه خدمات تحصیلی رایگان به دانش‌آموزان در زمان بازگشایی مدارس، پرداخت شهریه و هزینه پوشاک به دانش‌آموزان، خدمات اردویی و برگزاری کلاس‌ها و کانون‌های تابستانی را از جمله خدمات کمیته امداد به دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد، ذکر و عنوان کرد: در جشن‌هایی همچون عاطفه‌ها و نیکوکاری نیز همه‌ی کمک‌هایی که در مدارس جمع‌آوری می‌شود در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد ایلام اظهار کرد: بر اساس تجربیات این نهاد در ارتباط با دانش‌آموزان، عواملی از قبیل مشکلات اقتصادی، میزان دسترسی به مراکز تحصیلی، عوامل فردی و همچنین مشکلات و محرومیت‌های خانوادگی از اصلی‌ترین دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان نیازمند است.

وی مداخله‌ی مؤثر و به‌موقع را در پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان بسیار مهم دانست و افزود: نقش آموزش‌وپرورش در این زمینه بسیار مهم است.

انتهای پیام
captcha