توییتر؛ خطر جدید برای مسلمانان اروپا
کد خبر: 4155513
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

توییتر؛ خطر جدید برای مسلمانان اروپا

گسترش اسلام‌هراسی در شبکه‌های اجتماعی و مشخصاً در پیام‌رسان توییتر از جدیدترین خطری است که مسلمانان اروپا با آن مواجه هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روز الیوسف، پدیده اسلام‌هراسی همچنان بزرگ‌ترین چالش برای حضور اسلام در غرب است. جایی که جریانات راست افراطی با ابزارهای مختلف و با استفاده از همه روش‌های تحریک‌آمیز و گفتمان‌های خصمانه علیه مسلمانان، عمداً احساس ترس از اسلام و حضور مسلمانان را در بین شهروندان کشورهای مختلف دامن می‌زنند.

در همین زمینه، دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر در آخرین گزارش خود نسبت به استفاده از شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر برای تبلیغ اخبار، اطلاعات گمراه‌کننده و توهین به مسلمانان هشدار داد و آن را خطری بزرگ برای مسلمانان توصیف کرد.

دیده‌بان الازهر در گزارش خود تصریح کرد که افراط‌گرایان با طرح مسائل نژادپرستانه به دنبال تحریک دیگران به ارتکاب اعمال خصمانه و خشونت‌آمیز علیه جوامع مسلمان هستند که ممکن است به حملات فیزیکی منجر شود. حملاتی که گاهی صدماتی جدی را درپی دارد، مانند مرگ مروه الشربینی که در اول ژوئیه سال 2009 توسط یک جوان آلمانی با انگیزه‌های نژادپرستانه در دادگاه درسدن هدف حمله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

این نهاد اسلامی در گزارش خود تأکید کرده است که این اقدامات باعث ایجاد مشکلات اجتماعی، اقتصادی و روانی بسیاری برای مسلمانان می‌شود و اثرات منفی بزرگی را در جوامعی که هم اکنون دچار تنش و تفرقه هستند، به دنبال دارد.

انتهای پیام
captcha